Aktualnie rodzina crossoverów i SUV-ów Audi ogranicza się do trzech modeli: Q3, Q5 oraz Q7. Nie jest jednak żadną tajemnicą, że Niemcy szykują się do zapełnienia każdej rynkowej niszy. Już za parę lat oferta Audi może obejmować modele od Q1 do Q9. I tu narodził się problem - nazwy Q2 oraz Q4 zostały wcześniej zastrzeżone przez innego producenta. Prawa do "Q2" oraz "Q4" należały do koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Włosi używali ich do oznaczania rodzaju napędu w samochodach Alfa Romeo i Maserati. Obie firmy usiadły do negocjacji, ale nie było żadną tajemnicą, że Fiat bardzo niechętnie rozstanie się z tymi oznaczeniami. Zaczęły się nawet pojawiać informacje, że Audi szuka zastępczych nazw np. A2 Q i A4 Q.
Jednak były to tylko plotki. Właśnie dowiedzieliśmy się, że oba wielkie koncerny doszły do porozumienia, a FCA zrzekło się praw do "Q2" i "Q4" na rzecz Audi. Poinformował o tym sam CEO Audi. Rupert Stadler nie podał żadnych szczegółów transakcji, ale zasugerował, że nie chodziło o pieniądze, a o wymianę praw do oznaczeń. O jakie nazwy może chodzić? Choćby Avantsissimo i Nuvolari (koncepty Audi z 2011 i 2013 roku), Duo albo Lupo (po włosku wilk) z Volkswagena.
Wszystko wskazuje więc na to, że już niedługo zapoznamy się z nowymi przedstawicielami rodziny Q. Według większości spekulacji Q2 będzie małym crossoverem na bazie Audi A1, a Q4 wersją coupe modelu Q3.
ZOBACZ TAKŻE: