Koncepcyjny H-tron quattro ma zaprezentować, jak wielki potencjał drzemie w ogniwach paliwowych. Pomarańczowy koncept ma elektryczny napęd, a źródłem energii jest wodór.
Silniki elektryczne są dwa - jeden na przedniej osi o mocy 122 KM, a drugi, mocniejszy z tyłu (190 KM). Zgodnie z nazwą auto ma napęd na cztery koła. Tak mocne silniki mają pozwolić H-tron quattro rozpędzić się do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Jaki zasięg zapewniają ogniwa paliwowe? Inżynierowie z Ingolstadt mówią o nawet 600 km. Co więcej, napełnianie zbiorników wodorowych ma trwać tylko około 4 sekund, a także być bardzo bezpieczne i komfortowe.
Niemcy nie odpuszczają też autonomicznego wyścigu zbrojeń - H-tron został wyposażony w systemy autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które już lada chwila trafią na pokład produkcyjnych Audi. Główną rolę ma tu odgrywać specjalny "komputer wsparcia kierowcy", który na bieżąco monitoruje otoczenie pojazdu, a informacje przesyła do systemów autonomicznej jazdy. Co Audi potrafi zrobić? Oprócz parkowania może samodzielnie jechać z prędkością do 60 km/h. Ma też nie mieć żadnych problemów z hamowaniem i samodzielnym ruszaniem. Pierwszy samochód, który otrzyma ten system, to Audi A8. Na pokład niemieckiego flagowca trafi on w 2017 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
źródło: Okazje.info