Wygląd nowej klasy E poznaliśmy już niemal tydzień temu i obyło się bez większych zaskoczeń. Zgodnie z obowiązującymi w motoryzacyjnymi trendami Mercedes zdecydował się jeszcze mocniej ujednolicić swoją gamę modelową. Już przecieki sugerowały, że nowa E-Klasa będzie stylistycznie bardzo zbliżona do mniejszej klasy C. Jednak na niektórych zdjęciach najnowsze auto Mercedesa naprawdę trudno od niej odróżnić. Doskonałym opisem wyglądu nowej klasy E jest komentarz na jednym z zagranicznych portali: (...) Nie jest zły, nie jest brzydki, a nawet nie jest nudny. Jednak to dokładnie to, czego można się było spodziewać .
W213 zbudowano na platformie MRA, z której korzystają też klasy C i S. W porównaniu do poprzedniej E-Klasy nowa odmiana ma wydłużony o 65 mm rozstaw osi (teraz mierzy 2 939 mm). Całkowita długość sedana to 4 923 mm.
Fot. MercedesJakie silniki znajdą się pod maską nowej klasy E?
Zacznijmy od jednostek benzynowych. Pod maskę standardowej odmiany E200 trafi 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z tym motorem klasa E przyspiesza do pierwszej setki w 7,7 sekundy i pali około 6 litrów na 100 km. Półkę wyżej znalazła się benzynowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i 480 Nm momentu - to Mercedes w wersji E400 4Matic. Wiemy, że do napędu wersji AMG posłuży natomiast 4-litrowe V8 o mocy około 600 KM.
W dzisiejszych czasach w ofercie Mercedesa nie mogło zabraknąć hybrydy. To E350e. Układ hybrydowy (silnik benzynowy + elektryczny motor) oferuje w sumie 279 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Spalanie? Mercedes chwali się wynikiem 2,1 litra benzyny na 100 km.
Na zwolenników jednostek wysokoprężnych czekają dwa silniki. E220d to dwulitrowy diesel (1950 cm3) o mocy 195 KM i 400 Nm momentu, którego apetyt na paliwo to około 4 l na 100 km. Większe 3.0 V6 z E350d może pochwalić się 258 KM i 620 Nm. E350d jest szybszy (5,9 sekundy do setki przy 7,3 w E220d), ale ma też większy apetyt na olej napędowy (5,9 litra na 100 km).
Standardowo wszystkie silniki współpracują z automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach 9G-TRONIC.
Fot. MercedesWnętrze
Jak przystało na Mercedesa, w środku kierowcę i pasażerów przywita wyposażenie z najwyższej półki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że styliści Mercedesa jak nikt inny wiedzą, co znaczy luksus. Każdy element jest przemyślany i pasuje do pozostałych detali wnętrza. Na zaprezentowanych zdjęciach E-Klasy wyposażono w opcjonalne dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1920x720 pikseli. Podstawowe odmiany będą dysponowały 7- i 8,4-calowymi ekranami, które nie będą zlewały się w jedną całość. Umieszczone na multifunkcjonalnej kierownicy touchpady posłużą do obsługi wszystkich funkcji systemu rozrywki. Za ich pomocą będzie można m.in. wybrać jeden z 64 kolorów LED-owego podświetlenia wnętrza.
Nowa klasa E została także wyposażona w całą masę nowoczesnych rozwiązań. Wymieńmy choćby możliwość parkowania samochodem za pomocą smartfona (Remote Parking Pilot); system półautonomicznej jazdy (inteligentny tempomat), który działa do 210 km/h i może pokonywać delikatne zakręty i łuki, wspomaga także kierowcę podczas jazdy w korku (Drive Pilot); funkcję Speed Limit Pilot, która dostosowuje prędkość do ograniczeń; obsługę gestów przez pokładowe wyświetlacze i touchpady oraz system zbierania informacji o drodze od innych samochodów (Car-to-X).
Fot. MercedesWideo
Mercedesa klasy E możemy zobaczyć nie tylko na nowych zdjęciach, ale również na pierwszym filmie promocyjnym.
ZOBACZ TAKŻE: