Podobno prace nad następcą już trwają. Najciekawszą informację stanowią te o jednostkach napędowych, które miałyby trafić pod maskę nowego S2000. Rolę podstawowego silnika ma pełnić turbodoładowany motor o pojemności 1,5 litra i mocy dochodzącej do 180 KM. Półkę wyżej stałaby Honda S2000 z silnikiem pożyczonym z najnowszego Civica Type R. Przypomnijmy, to dwulitrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niektórzy twierdza, że Honda może pokusić się o podbicie mocy do 350 KM. Niezależnie od jednostki, silnik będzie montowany z przodu, a moc będzie trafiać na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej ręcznej skrzyni.
Nowe S2000 uzupełniłoby gamę sportowych modeli Japończyków, lokując się między małym sportowym kei carem S660 a hybrydowym NSX-em. Na rynku najgroźniejszym rywalem dla wskrzeszonego roadstera Hondy byłaby Mazda MX-5 oraz jej europejski brat bliźniak Fiat 124 Spider. Warto jednak zauważyć, że obydwa auta są o 20 KM słabsze od spodziewanej bazowej wersji S2000 - Mazda z dwulitrowym silnikiem ma 160 KM mocy, a pod maskę Spidera trafił 1,4-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec opracowany przez Abartha, który również generuje moc 160 KM. Ciekawe, czy spodziewany Abarth 124 Spider będzie w stanie dotrzymać kroku Hondzie S2000 z silnikiem Civica Type R.
Kiedy możemy spodziewać się głośnego powrotu? Poprzednie spekulacje mówiły o roku 2017. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak uzbroić się cierpliwość i czekać na oficjalną zapowiedź nowej Hondy S2000.
ZOBACZ TAKŻE: