Cadillaca CT6 po raz pierwszy zobaczyliśmy na kwietniowych targach w Nowym Jorku. Do opisu amerykańskiej limuzyny można użyć takich słów, jak "nowoczesny", "monumentalny" i "elegancki". Dwa elementy stylistyczne, które od razu przykuwają wzrok to bardzo duży grill oraz LED-owe światła z charakterystycznymi listwami biegnącymi w dół zderzaka. Cadillac mierzy niecałe 5,2 metra długości, ponad 1,85 metra szerokości i 3,1 metra rozstawu osi. Takie wymiary czynią go pełnoprawną limuzyną. Na rynku CT6 będzie musiał zmierzyć się z Mercedesem klasy S, Audi A8, czy BMW serii 7.
Amerykanie zapewniają, że wnętrze nie będzie niczym odstawać od niemieckiej i japońskiej konkurencji. Kabina jest bardzo elegancka, a do jej wykończenia wykorzystano skórę, aluminium, drewno i włókno węglowe. Nie zabrakło oczywiście dużego ekranu dotykowego (przekątna to 10,2 cala), nowoczesnego systemu multimedialnego i systemu audio BOSE Panaray z aż 34 głośnikami.
Co pod maską? Trzy silniki, wszystkie trzy benzynowe. Rolę podstawowego pełni dwulitrowa jednostka o mocy 269 KM. Półkę wyżej znajdziemy wolnossące 3.6 V6 (340 KM) oraz trzylitrową "V-szóstkę", której zafundowano podwójne doładowanie (400 KM i 542 Nm). Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd może trafiać na tylne lub wszystkie koła.
fot. CadillacOgromnym atutem flagowej limuzyny Cadillaca będzie z pewnością cena. Cennik otwiera kwota 54 490 dolarów (około 217 tysięcy złotych) za CT6 z dwulitrowym silnikiem i napędem na tył. Caddy z 3,6-litrowym V6 to wydatek rzędu 56 490 dolarów (225 tysięcy złotych). Najmocniejszy silnik idzie w parze z napędem na wszystkie koła, a jego ceny startują od 65 390 dolarów , czyli około 260 tysięcy złotych. Do cen już doliczyliśmy około 1000 dolarów opłaty za rejestrację i dostawę samochodu.
Dla porównania, amerykańskie ceny (tutaj również uwzględniliśmy wspomnianą opłatę) konkurentów:
Audi A8 - od 81 500 dolarów (ok. 324 tysięcy złotych); tu trzeba zaznaczyć, że w USA sprzedawany jest tylko przedłużony wariant A8L!
Mercedes klasy S - od 94 400 dolarów (ok. 376 tysięcy złotych)
BMW serii 7 - od 81 300 dolarów (ok. 324 tysięcy złotych)
Lexus LS - od 73 460 dolarów (ok. 292 tysiące złotych)
Jaguar XJ - od 75 195 dolarów (ok. 299 tysięcy złotych)
Produkowana w Detroit limuzyna trafi do sprzedaży nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też w Chinach, Japonii, Korei, krajach Bliskiego Wschodu oraz Europie. W Polsce Cadillaca oficjalnie nie ma - najbliższe salony znajdziemy za naszą zachodnią granicą. Oczywiście CT6 nie oferuje takiego luksusu, mocy i prestiżu, jak niemiecka Wielka Trójka, ale też nie ma się czego wstydzić. A wszystkie swoje braki z pewnością nadrobi ceną, która także w Europie powinna być zauważalnie niższa. Czy nowy flagowiec General Motors ma szanse namieszać poza USA?
Zobacz także: