Zenos E10 R | Lekkie auto z sercem RS

Jeżeli ktoś szuka lekkiego, zwinnego i bardzo szybkiego samochodu do szaleństw na torze, to zazwyczaj szukał czegoś w ofercie Ariela, Caterhama albo Lotusa. A co powiecie na Zenosa E10 R z Wielkiej Brytanii?

Aston Martin CC100 Concept wyprzedany

Mały producent samochodów z Norfolk w Anglii postanowił przyszykować torowe autko dla maniaków prędkości. Gwoździem programu jest tu fordowski, 350-konny silnik wyciągnięty prosto spod maski najnowszego Focusa RS. Przypominamy, to silnik R4 2.3 znany z Mustanga. Jednak zanim motor trafił na pokład nowego Focusa RS inżynierowie Forda poddali go gruntownej modyfikacji. Efekt? Okrągłe 350 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który po włączeniu funkcji "boost" podskakuje na kilka chwil do 470 Nm.

I właśnie ta 350-konna bestia trafiła do małego, zwinnego Zenosa. Moc robi tym większe wrażenie, że Zenos E10 R waży zaledwie 700 kg! Daje to niesamowity przelicznik koni mechanicznych na wagę auta - wynik 500 KM na tonę sprawia, że Zenos może rzucić rękawicę praktycznie każdemu. Niską wagę Brytyjczycy osiągnęli poprzez szerokie zastosowanie włókna węglowego i aluminium. Dzięki zamontowaniu silnika centralnie, Zenos ma wykazywać się znakomitym wyważeniem. Silnik zestrojono z sześciobiegowym manualem.

Przednie koła mają 16, tylne 17 cali. Nałożono na nie specjalistyczne, "super przyczepne" opony Avon ZZS 195/50ZR16 i ZZR 225/45ZR17. Mamy jeszcze ciekawostkę, w opcjach znajdziemy przednią szybkę, która ochroni twarz kierowcy podczas szaleństw z gazem w podłodze.

Osiągi? Zenos mówi o trzech sekundach do pierwszej "setki" i 250 km/h prędkości maksymalnej, którą ze względu na bezpieczeństwo ograniczono elektronicznym kagańcem.

Cena Zenosa E10 R to około 40 tysięcy funtów, czyli 242 tysiące złotych.

 

Zobacz także:

Nowy Ford Focus RS | Aż 350 KM

2016 Ford Focus RS (wersja amerykańska)2016 Ford Focus RS (wersja amerykańska) fot. Ford

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.