Konkurenci i ocena końcowa

Fiat Barchetta

200 km/h, 130 KM, 82 tys. zł

Jeden z najtańszych roadsterów. Stylowa bryła karoserii z długą maską i niską przednią szybą oraz ciekawe wnętrze w stylu retro. Niestety, ma ręcznie składany dach z tkaniny, napęd na przednie koła, a stylizacji, jak na kabriolet, brakuje polotu.

Smart Roadster-Coupé

180 km/h, 82 KM, 91 tys. zł

zaletą Smarta jest oryginalność i niewielka masa. Za tylnymi fotelami pracuje malusieńki (0,7 l) silnik z turbosprężarką i demaskującym dźwiękiem. Niestety, układ kierowniczy i mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia biegów psują rasowy charakter auta.

Nasze pomiary

+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie

* dane fabryczne, pomiary przeprowadzono z dwiema osobami na pokładzie i pełnym zbiornikiem paliwa, warunki: opony zimowe, temp. -4 st. C

GAZ

Ergonomiczne wnętrze, uniwersalna karoseria, pewnie pracujący układ jezdny, niewielkie przechyły karoserii na zakrętach, komfortowe zawieszenie, sztywna karoseria, elektrycznie sterowany twardy dach, ciekawa linia karoserii, poprawna pozycja za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą, klimatyzacja automatyczna i ESP w standardzie, materiały przyzwoitej jakości, czteroosobowe wnętrze, stylowy zestaw wskaźników z pomiarem temperatury oleju, cena

HAMULEC

Bardzo kiepskie wykonanie objawiające się m.in. trzeszczącym wnętrzem, łomotające zawieszenie, multipleks powodujący opóźnienie w działaniu urządzeń elektrycznych, nieprecyzyjnie działająca skrzynia biegów, brak regulacji lędźwiowej w fotelach, niezbyt wygodna pozycja na tylnych fotelach, nieprawidłowe pochylenie pedałów, opornie zamykający się bagażnik, nieintuicyjna obsługa radia za pomocą joysticka sterczącego z kolumny kierownicy, rezonujące głośniki w drzwiach zamykających się z nieprzyjemnym trzaśnięciem.

Nasze noty

skala 0-8

To jeden z tych samochodów, którego w ocenie końcowej ciągnie za uszy przyjemność z jazdy w tym wypadku kabrioletem. Kiepską jakość wykonania i nieprecyzyjnie działającą skrzynię biegów rekompensuje ergonomiczne wnętrze i nienagannie pracujące zawieszenie. Jeśli szukacie czteroosobowego kabrioletu, to biorąc pod uwagę wielkość i cenę, Peugeot 307 CC jest atrakcyjną propozycją. Jeśli jednak bardziej zależy wam na dobrym coupé, to lepiej poszukać czegoś innego.

Jak powstaje punktowa ocena końcowa?

Sumujemy punkty z 10 tematycznych kategorii (oprócz "przyjemności z jazdy") i dzielimy na 10. Do wyniku dodajemy punkty przyznane w kategorii "przyjemność z jazdy" i sumę dzielimy na 2. Otrzymany wynik stanowi ocenę końcową.

EURONCAP

Wyniki testu zderzeniowego

* * * *

Copyright © Agora SA