TRD (Toyota Racing Development) to założona w 1954 roku firma, która specjalizuje się w projektowaniu tuningowych akcesoriów dla Toyoty i Lexusa.
Nowy, przygotowany przez TRD, pakiet aerodynamiczny dla Lexusa RC-F obejmuje: przedni spojler, nakładki progów, boczne spojlery tylnego zderzaka, tylny dyfuzor oraz nowy tylny spojler. Wszystkie elementy wykonano oczywiście z kompozytu na bazie włókna węglowego. TRD zamontowało także kompozytowe osłony podwozia i komory silnika. Dalsze zmiany to: mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, modyfikacje zawieszenia, wyczynowe amortyzatory, nowe 20-calowe felgi oraz tytanowe końcówki wydechu.
Używany Lexus w Polsce? Zobacz ogłoszenia
Japończycy nic nie mówią o zmianach pod maską. Przypomnijmy więc, sercem RC-F-a jest wolnossąca, pięciolitrowa "V-ósemka" o mocy 477 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to osiągnąć pierwszą setkę w 4,5 sekundy i bez problemu rozpędzić się do 270 km/h. TDR zapewnia, że wprowadzone zmiany sprawiają, że Lexus jest jeszcze bardziej bezkompromisowy, ale nie podano o ile poprawiono podstawowe liczby.
Ceny? Koszt kompletnego pakietu CCS-P to aż 32 624 dolarów, czyli prawie 130 tysięcy złotych... Sam Lexus RC-F w najtańszej wersji kosztuje 383 400 złotych.
ZOBACZ TAKŻE: