Jubileuszowa "pięćsetka" to Fiat 500 w wersji wyposażenia Pop w kolorze białym z silnikiem 1,2 litra o mocy 69 KM. Wiemy, że maluch o numerze 1 500 000 trafi w ręce klienta z Francji. Z kolei miętowy Fiacik nr 1 499 999 pojedzie do Anglii. 1 500 001 to kabriolet 500C i został przeznaczony na rynek niemiecki.
Tyska fabryka to główne miejsce powstawania nowego wcielenia kultowego malucha. To właśnie z polskich zakładów "pięćsetki" trafiają na najważniejsze rynki europejskie, do: Włoch (ponad pół miliona egzemplarzy), Anglii, Francji, Niemiec, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Austrii, czy Szwajcarii. Z krajów pozaeuropejskich "polskie" Fiaty znajdziemy np. w Japonii. Resztę rynków obsługują meksykańskie zakłady Fiata w Toluce. Łącznie, z Polski i Meksyku, na drogi całego świata wyjechało już przeszło 1 800 000 Fiatów 500.
Używany Fiat 500 - sprawdź ogłoszenia
Fiat chwali się, że ich najmniejszy model zgarnął już 40 nagród na całym świecie, w tym najbardziej prestiżowy tytuł Car of The Year w 2008 roku. Warto też pamiętać, że wskrzeszony w 2007 roku mały Fiat 500 dał początek całej rodzinie "pięćsetek". Do mieszczucha szybko dołączył sportowy Abarth, większy 500L (Living i Trekking) oraz nowoczesny crossover Fiat 500X. Włosi nie zamierzają spocząć na laurach - 4 lipca tego roku zaprezentowali nową generację Fiata 500.
ZOBACZ TAKŻE: