Salon Tokio 2015 | Subaru WRX STI S207 | Sportowiec z krwi i kości

Każde dotychczasowe wcielenie Subaru z przydomkiem WRX STI pojawiało się w wersji oznaczonej symbolem rozpoczynającym się od litery S i liczby 200. Nie mogło jej zabraknąć także w przypadku najnowszego wcielenia japońskiego sedana. Oto WRX STI S207

Subaru WRX S4 | Jak wygodne STI

Specjalna edycja, która kontynuuje linię modelową rozpoczętą w latach 90 przez Imprezę S201, została właśnie zaprezentowana na salonie samochodowym w Tokio. Powstanie oczywiście tylko z kierownicą po prawej stronie, a 400 sztuk wejdzie do sprzedaży w Japonii pierwszego grudnia tego roku.

Zacznijmy od zmian wizualnych. Największą jest pojawienie się pod przednim zderzakiem dużej dodatkowej lotki poprawiającej przepływ powietrza. Nie zabrakło także logo wersji na ozdobionym czerwoną listewką grillu i tylnej klapie. Dodatkiem są także srebrne obudowy lusterek. Z tyłu pojawił się przeprojektowany zderzak z większym dyfuzorem i dodatkowymi wylotami powietrza w bocznej części.

100 sztuk z 400 przewidzianych egzemplarzy będzie stanowiła także specjalna edycja NBR Challenge Package Yellow Edition. Oczywiście wyróżniać będzie ją jaskrawy żółty lakier i czarne dodatki, ale także tylny karbonowy spoiler, podobny do tego z wyścigowej wersji WRX STI NBR, która bierze udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nurburgring.

Oto ceny używanej Imprezy w Polsce

Jeżeli żółty kolor nie bardzo wam się podoba, pakiet NBR Challenge można będzie zamówić także do "zwykłego" S207, dostępnego w kolorach: niebieskim, białym i czarnym. W ramach pakietu klient otrzyma też zamszową kierownicę, czerwone pasy i felgi BBS w rozmiarze 19 cali.

Pod maską znalazł się oczywiście czterocylindrowy silnik w układzie bokser, który w JDM-owej specyfikacji ma dwa litry pojemności. Dzięki kilku modyfikacjom (m.in. nowe tłoki, komputer, wirnik turbiny, wydech) moc wzrosła z 309 do 328 KM, a moment obrotowy zwiększył się z 393 do 431 Nm. Nie w mocy jednak tkwi wyjątkowość wersji S207. Limitowane Imprezy, na której i teraz bazuje WRX STI, wyróżniały się zawsze znacznie lepszym prowadzeniem.

W obecnym wcieleniu poprawiono takie elementy jak szybkość reakcji układu kierowniczego, który oparto na krótszym przełożeniu 11:1, sztywność nadwozia (dzięki regulowanej rozpórce kielichów) oraz zawieszenie, które wyposażono w regulowane przednie amortyzatory DampMatic II. Lepsze prowadzenie gwarantuje też system Active Torque Vectoring, który redukuje podsterowność w zakrętach. Inżynierowie STI poprawili także hamulce. S207 wyposażono w przednie sześciotłoczkowe oraz tylne czterotłoczkowe zaciski Brembo, współpracujące z nawiercanymi tarczami.

Patrząc na nowe wcielenie Subaru WRX STI S207 można być pewnym, że będzie godnym następcą swoich bardzo docenionych w środowisku poprzedników. Szkoda, że kolejny raz zabraknie go w Europie.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Nowe wcielenie ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat legendy

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA