Tesla Model X | Wyczekiwana premiera

Po wielu miesiącach oczekiwań, plotek, przecieków i spekulacji Tesla wreszcie zaprezentowała oficjalnie swojego pierwszego SUV-a, Model X

Tesla S bestsellerem w...

Z zewnątrz nie ma mowy o żadnym zaskoczeniu. Wygląd Modelu X już od dawna nie jest tajemnicą. Auto nie tylko konstrukcyjnie, ale też stylistycznie nawiązuje do Modelu S, zwłaszcza z przodu. Za sprawą opadającej już od słupków B linii dachu SUV prezentuje się bardzo dynamicznie. Taka sylwetka to nie tylko kwestia wyglądu, ale też aerodynamiki. Tesla chwali się, że współczynnik oporu powietrza ich SUV-a to tylko 0,24, co wydatnie przekłada się na osiągi i większy zasięg, a to w elektryku sprawa najwyższej wagi.

Charakterystyczne cechy Modelu X to wielka panoramiczna szyba i otwierane ku górze drzwi, tzw. "skrzydła mewy". Nietypowe drzwi znacznie ułatwiają dostęp do wnętrza auta pasażerom dwóch tylnych rzędów siedzeń, co przyda się na ciasnych miejscach parkingowych.

Samochody elektryczne w Polsce - sprawdź ogłoszenia

Tesla Model X dostępna jest w dwóch wersjach: sześcioosobowej (układ 2+2+2) albo siedmioosobowej (2+3+2). Jeżeli nie potrzebujemy aż tylu miejsc, nic nie stoi na przeszkodzie, by ostatni rząd siedzeń po prostu złożyć na płasko. Według zapewnień twórców, pasażerowie podróżujący w drugim będą mieli zapewniony wysoki komfort i bardzo dużo miejsca na nogi. Nawet wysokie osoby mają nie narzekać na niewygodę.

Centralnym punktem wnętrza jest oczywiście olbrzymi ekran dotykowy (znany z Modelu S), który pełni funkcję centrum dowodzenia kierowcy. Jak na nowoczesny samochód przystało, na pokładzie znajdziemy całą armię asystentów i systemów wspierających kierowcę. Przykładowo: system awaryjnego hamowania czy kamery monitorujące otoczenie pojazdu.

Nie można pisać o samochodach Tesli i nie wspomnieć o osiągach. To jedna z cech samochodów koncernu Elona Muska, która dosłownie elektryzuje klientów. Model X będzie dostępny w dwóch wersjach. W obydwu moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych (po jednym na każdą oś). Jak na razie podstawowa Tesla Model X to wersja 90D. W niej elektryczne silniki generują po 259 KM mocy (190 kW). Pierwsza "setka" to kwestia 4,8 sekundy, a przewidywany zasięg wynosi około 414 km na w pełni naładowanych bateriach.

Topowa odmiana Modelu X to P90D. Silnik na przedniej osi pozostaje bez zmian, ale na tył trafia elektryczny motor o mocy aż 503 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje jedynie 3,8 sekundy, a z osławionym pakietem Ludicrous Speed spada do 3,2 sekundy.

Musimy jednak zmartwić każdego, kto chciałby stać się posiadaczem tego wyjątkowego, elektrycznego SUV-a. Zainteresowanie Modelem X jest tak wielkie, że jeżeli złożymy zamówienie teraz, to odbioru nowej Tesli możemy spodziewać się dopiero w drugiej połowie 2016 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

TESLA MODEL S | NASZA PIERWSZA JAZDA

Tesla Model S
Tesla Model S Tesla Model S P85+ | Pierwsza jazda | Tesla byłby dumny?
Więcej o: