Łada Vesta wchodzi do produkcji

Po serii konceptów Łada wreszcie wprowadziła do produkcji model Vesta. Nowy samochód wejdzie do sprzedaży już w tym roku

Vesta Cross | Nowe kombi z Rosji

Łada Vesta to pierwszy samochód, który ma odmienić wizerunek rosyjskiej marki. Pod skrzydłami koncernu Renault, Łada ma przestać być kojarzona z siermiężnymi i prostymi samochodami z jedyną zaletą w postaci przystępnej ceny. W nowych samochodach Rosjanie stawiają na nowoczesną stylistykę i próbują wyzbyć się kompleksów wobec innych producentów.

Łada Vesta została zbudowana na bazie zupełnie nowej platformy Łada B/C, która powstała w ścisłej współpracy z inżynierami z Renault-Nissan. Wymiary nowego sedana to: 4 410 mm długości, 1 764 mm szerokości, 1 497 mm wysokości oraz 2 635 mm rozstawu osi. Bagażnik Vesty pomieści 480 litrów.

Łada w Polsce? Sprawdź ogłoszenia

Co pod maską? Na razie Łada startuje z jednym silnikiem swojej konstrukcji. To motor o pojemności 1,6 litra i mocy 106 KM. Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią ręczną Renault. W późniejszym etapie produkcji do oferty Łady trafi skrzynia automatyczna, ten sam silnik w słabszym wariancie mocy (87 KM) oraz zupełnie nowa jednostka napędowa Nissana (1,6 litra i 114 KM).

Nowym modelem Łada celuje głównie w dwóch wielkich konkurentów - Hyundaia Solaris i Kię Rio, odpowiednio drugi i trzeci najlepiej sprzedający się samochód w Rosji. Atutem Vesty będzie cena, której widełki to 465 000 - 600 000 rubli. Przy dzisiejszym kursie daje to około 26 550 zł - 34 260 zł.

Rosyjska marka przede wszystkim koncentruje się na wewnętrznym rynku. 71% egzemplarzy Vesty, składanych w zakładach w Iżewsku (stolica Udurmucji), trafi w ręce Rosjan. Większość elementów nowego modelu (w tym najważniejsze jak silnik, zawieszenie, skrzynia biegów i nadwozie) powstają w Rosji, w Togliatti w Obwodzie Samarskim.

Sprzedaż rozpocznie się 25 listopada, a do końca roku na rynek rosyjski powinno trafić już 5 000 Ład Vesta.

ZOBACZ TAKŻE:

Czym jeździ się w Rosji? 25 rosyjskich hitów w 2014

Więcej o:
Copyright © Agora SA