Ford do opisu nowych pickupów z serii Super Duty używa paru prostych haseł: najtwardsze, najsprytniejsze, najsilniejsze i najbardziej ładowne w historii. Daje to nam jasny obraz czego można się po nich spodziewać.
Podobnie jak w "cywilnym" F-150. Tutaj również Ford zdecydował się na użycie stopów aluminium, co przełożyło się na zauważalnie niższą masę. "Najtwardszy"? Rama, na której będą budowane Super Duty została wykonana z wysoko wytrzymałej stali (ponad 95%).
Przydomek najsprytniejszych Super Duty w historii nowe Fordy zawdzięczają m.in. systemowi kamer, które monitorują całe otoczenie pickupa, nowoczesnemu systemowi multimedialnemu z ośmiocalowym ekranem dotykowym i całej armii systemów wspomagających kierowcę (ostrzeganie o zbliżaniu się do przeszkody, monitorowanie martwego pola, system awaryjnego hamowania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa itd. itp.)
Jakie silniki zaprzęgnięto do ciężkiej pracy w tych użytkowych gigantach? Na miłośników jednostek wysokoprężnych czeka 6,7-litrowy Diesel V8 Power Stroke. Benzyniaki są dwa - 6.2 V8 i topowy 6,8 V10. Ford jeszcze nie podał dokładnych danych dotyczących mocy i momentu obrotowego.
Amerykanów i wszystkich miłośników ekstremalnych pickupów z innych zakątków świata bardzo zmartwiła wiadomość, że nowe Fordy Super Duty wejdą do sprzedaży dopiero pod koniec przyszłego roku. Do ich premiery zostało jeszcze trochę czasu i możemy się spodziewać, że w międzyczasie Ford będzie dzielił się kolejnymi informacjami. Oprócz mocy silników i cen brakuje np. zdjęć całego wnętrza - Ford pochwalił się tylko nowym ekranem i składaną tylną kanapą.
Z europejskiej perspektywy Fordy serii F Super Duty to tak wyjątkowe auta, że postanowiliśmy w galerii zamieścić zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Mamy też oficjalny film, na którym potężny Ford F-450 Super Duty pokazuje swoje możliwości.
ZOBACZ TAKŻE: