Amerykański instytut sprawdza bezpieczeństwo nowych samochodów podczas najgroźniejszych wypadków. Obrysowe testy zderzeniowe są zdecydowanie bardziej wymagające od standardowych. Tutaj samochód z prędkością 64 km/h uderza w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25% swojego przodu (samym rogiem). W testach przeprowadzanych w Europie przeszkoda jest częściowo odkształcalna, a szerokość uderzenia wynosi 40%. W związku z tym wyniki amerykańskich badań często negatywnie zaskakują, zwłaszcza, gdy testowany pojazd otrzymał wcześniej pięć gwiazdek od Euro NCAP.
Volvo XC90 również zaskakuje, ale pozytywnie, uzyskując najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+. Szwedzki SUV otrzymał najwyższe możliwe noty we wszystkich kategoriach, stając się najwyżej ocenionym autem z testowanych przez amerykański IIHS. W uderzeniu obrysowym szwedzki SUV ochronił głowę kierowcy, a także w bardzo małym stopniu odkształcił się - o zaledwie 2 cale.
Podczas testu doskonale zadziałały systemy stabilizujące tor jazdy. Po uderzeniu w przeszkodę samochód dalej jedzie prosto. Ponadto eksperci wysoko ocenili działanie nowego systemu City Safety. Zarówno przy prędkości 19 km/h, jak i 40 km/h próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą.
ZOBACZ TAKŻE: