Nowy model studyjny bazuje oczywiście na zwykłej, produkcyjnej Hondzie Civic Tourer. Japończycy postanowili pokazać tym konceptem, że "styl i duża ładowność mogą chodzić w parze". Trzeba przyznać, że jak na samochód z nadwoziem kombi, Tourer Active Life prezentuje się bardzo drapieżnie. Sylwetka jest dynamiczna, a wyjątkowego charakteru nadaje jej ciemnoniebieski lakier, który płynnie przechodzi w czerń, oraz 18-calowe felgi.
Najważniejsze w koncepcie jest jednak przestronne wnętrze, dostosowane do przewożenia dwóch rowerów, co widzimy na zdjęciach promocyjnych. Pojemność bagażnika to aż 1 668 litrów. Oprócz specjalnych uchwytów na rowery, w środku znajdziemy skrzynkę z narzędziami, schowki na sprzęt, miejsce na bidony czy zbiornik na wodę. Jednym słowem wszystko czego zapalony rowerzysta potrzebuje.
Japończycy zapewniają, że sportowy styl i wielka przestrzeń w środku nie wpłynęły na oszczędność. Na pokładzie koncepcyjnego Civica pracuje silnik 1.6 -DTEC o mocy 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie spalanie podawane przez Hondę to 3,8 litra na 100 km. Co ciekawe, ostatnio ten silnik pobił rekord Guinnessa - Honda Civic Tourer pokonała 13 498 km w trasie przez 24 państwa Unii Europejskiej ze średnim spalaniem na poziomie 2,82 litra.
Honda Civic Tourer Active Life Concept zadebiutuje już 15 września we Frankfurcie. Wtedy poznamy kolejne szczegóły. Honda może zdradzi, czy planuje małoseryjną produkcję Active Life, czy skończy się tylko na ciekawej wizji projektantów.
ZOBACZ TAKŻE: