Koncern Toyota do tej pory musiał oglądać plecy swoich dwóch niemieckich rywali. Jednak ostatni miesiąc był dla ich marki premium wyjątkowo udany - w sierpniu Lexus sprzedał 33 487 samochodów. Dla porównania, drugi Mercedes może pochwalić się wynikiem 28 373 samochodów, a trzecie BMW - 27 755.
Zdecydowanym hitem sprzedaży Lexusa jest SUV NX. Z w ofercie niemieckich marek premium największym wzięciem cieszą się samochody klasy średniej - BMW serii 3 oraz Mercedes klasy C. To właśnie model Mercedesa odnotowuje największe wzrosty sprzedaży, w porównaniu z sierpniem 2014 w tym roku aż o 39% więcej Amerykanów kupiło klasę C.
Walka o portfele klientów w USA trwa w najlepsze. Na przestrzeni całego roku 2015 na razie najlepiej sprzedaje się BMW - 223 348 aut (wzrost o 5,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2014). Na drugie miejsce wskoczył Lexus (222 151 aut) i to Japończycy mogą się pochwalić największym, bo aż o 12% wzrostem sprzedaży. Podium zamyka Mercedes z wynikiem 220 870 (wzrost o 7,3%). Z naszej europejskiej perspektywy brakuje tu pewnego producenta... Audi jest daleko w tyle ze sprzedażą niższą od konkurentów o ponad 90 tysięcy aut.
ZOBACZ TAKŻE: