707-konne bestie Dodge SRT Hellcat okazały się takim sukcesem, że fabryki Dodge'a nie wyrabiają się z zamówieniami. Niedawno podjęto decyzję o dwukrotnym zwiększeniu mocy produkcyjnych i anulowaniu większości niezrealizowanych zamówień z 2015 i przeniesieniu ich na przyszły rok. Jednak mimo niewątpliwego sukcesu, zza Oceanu docierają do nas smutne wieści.
Sportowy oddział koncernu Fiat Chrysler Automobiles, SRT, ma aktualnie dwie wspaniałe jednostki: 6.4 V8 SRT-8 oraz 6.2 V8 Hellcat. W ostatnich tygodniach zaczęło się pojawiać coraz więcej pogłosek, że FCA może w przeciągu pięciu lat podjąć decyzję o rezygnacji z "V-ósemek" na rzecz silników V6 Twin Turbo. Takie informacje pojawiają się na amerykańskich serwisach.
Na razie to tylko przecieki i plotki, a nikt z zarządu FCA nie ogłosił jeszcze, że w okolicach 2019/2020 roku "V-ósemki" znikną z oferty. Martwić może, że pozostałe sportowe marki koncernu coraz częściej stawiają właśnie na doładowane jednostki V6 w swoich nowych modelach. Taki silnik trafi m.in. do Alfy Romeo Giulia. Miejmy nadzieję, że V6 jednak ominie USA, a plotki pozostaną plotkami...
ZOBACZ TAKŻE: