3.0 CSL Hommage R nie jest zupełnie nowym projektem. To rozwój studyjnego modelu, który był zaprezentowany na innych konkursie piękności, w Villa d'Este. Pokazany w USA Hommage R otrzymał charakterystyczne dla wyścigówek z Monachium malowanie - białe z paskami w stylistyce M. Do tego nowy wzór 21 calowych felg.
Nieco więcej ewolucji znalazło się w środku. Karbonowe, kubełkowe fotele pokryto białą skórą i zamontowano sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Do budowy modelu użyto dużo karbonu, który ma głównie za zadanie zmniejszenie masy własnej auta ale i ochronę kierowcy i pasażera. W studyjnym modelu przewidziano również instalację gaśniczą. Na desce rozdzielczej wyświetla się obrys toru po którym jedziemy, z wszystkimi punktami hamowania. W innym miejscu pokazane są czasy przejazdu okrążenia i inne informacje o torze.
Żeby jeszcze bardziej połączyć kierowcę z samochodem wyścigowym kierowca ma do dyspozycji specjalny kask z Head-up Display , na którego szybie wyświetlają się najważniejsze informacje zarówno o aucie jak i torze.
W 1975 roku w Ameryce Północnej otwarto oficjalne przedstawicielstwo BMW. W tym samym czasie BMW Motorsport wystartowało po raz pierwszy w USA w wyścigach prezentując przy okazji model 3.0 CSL. Już kilka tygodni później Niemcy wygrali 12 godzinny wyścig w Sebring, a na koniec sezonu 3.0 CSL okazał się najlepszym samochodem w serii. BMW ma więc co świętować.
ZOBACZ TAKŻE: