Cała sytuacja może wydawać się śmieszna, ale pająki już parę razy namieszały w motoryzacji. Przykładowo Mazda musiała wezwać do warsztatów 65 tysięcy "szóstek", ponieważ pająki z rodziny Cheiracanthium wpełzały do układu paliwowego i blokowały odpowietrzniki zbiorników paliwa. Pająki doprowadzały do pęknięcia zbiornika, co mogło doprowadzić nawet do pożaru (20 przypadków).
Z kolei w trzech modelach Toyoty (Camry, Avalon i Venza) pająki uszkadzały rurki doprowadzające wodę w układzie klimatyzacji, a kapiąca woda mogła zakończyć się zwarciem w systemie sterującym poduszkami powietrznymi i ich samoczynnym odpaleniem. Toyota wezwała do serwisów 885 000 aut.
Ford postanowił uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i wypowiedział wojnę pająkom. Inżynierowie koncernu stworzyli specjalnie osłony (roboczo nazwane "spider screen"), które nie pozwolą zagnieździć się pajęczakom w podzespołach samochodu. Problemy z pająkami dotyczą głównie Stanów Zjednoczonych, ale nowe zabezpieczenia trafią także do globalnych modeli marki. Pierwszym autem, które je otrzyma będzie najnowszy Focus RS.
ZOBACZ TAKŻE:
Shelby Super Snake | Mocy nigdy dość
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty