Niewykluczone. Jedna z ważniejszych osób w niemieckim koncernie, Thomas Weber, wyjaśnił ostatnio dlaczego na razie w ofercie AMG nie ma podobnego samochodu. Powód jest prosty - "żaden klient AMG nie kupiłby hybrydy". Jednak świat motoryzacji zmienia się na naszych oczach, a hybrydy przestają się już kojarzyć z powolnym i rodzinnym Priusem. Szlak dla sportowych i "zielonych" aut przecierają takie spektakularne projekty jak McLaren P1 czy Porsche 918. Nastawienie kierowców zaczyna się zmieniać.
W kontekście ewentualnej hybrydy od AMG najczęściej wymienia się okolice roku 2020. Dlaczego? Właśnie wtedy w Europie wejdą w życie nowe, jeszcze bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące dbania o środowisko i emisję CO2. Mercedes może być zmuszony do wprowadzenia hybrydy, żeby zredukować tzw. średnie spalanie flotowe.
Na razie AMG oficjalnie skupia się na testach technologii E-boost. Silnik elektryczny służy w niej głównie do podnoszenia mocy i zapewniania znacznie lepszych osiągów. Czy rzeczywiście w 2020 roku doczekamy się hybrydowego AMG? W naszych czasach, kiedy nawet Porsche pracuje nad w pełni elektrycznym autem ( pogłoski o Pajunie... ), to bardzo prawdopodobne.
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Porównanie
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty