Usportowiona odmiana Audi A4 kojarzy nam się przede wszystkim z nadwoziem kombi. Pierwsze RS4 na bazie generacji B5 pojawiło się w 2000 roku tylko w wersji Avant. Później było RS4 B7 z nadwoziami kombi, sedan i kabriolet. W teraźniejszej B8 Audi pozostało wierne pierwotnemu pomysłowi - Audi RS4 to tylko Avant. Nowego RS4 na bazie dziewiątej generacji A4 możemy spodziewać się w drugiej połowie 2016 roku.
O zbliżającej się premierze wiemy coraz więcej. Jeden z szefów Audi Heinz Hollerweger zapowiedział właśnie, że nowe Audi RS4 będzie dostępne w dwóch nadwoziach - tradycyjne kombi i sedan. Niemiecka marka nie może ignorować popularności sedanów na dwóch wielkich rynkach - w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Mamy też smutną informację. Audi wpadło w szpony downsizingu i pod maską RS4 nie uświadczymy już silnika 4.2 V8. Wolnossący ośmiocylindrowiec zostanie zastąpiony przez turbodoładowaną V-szóstkę z elektryczną turbiną. Dokładnej mocy i osiągów jeszcze nie znamy, ale możemy być pewni, że będzie szybciej niż teraz. Inżynierowie będą chcieli poprawić 4,7 sekundy do pierwszej setki.
ZOBACZ TAKŻE: