Światowa premiera Giulii miała miejsce w 105. rocznicę istnienia marki w odnowionym Muzeum Alfa Romeo w Arese, niedaleko Mediolanu, które już 30 czerwca otworzy swoje drzwi dla wszystkich zwiedzających. Dziennikarzom zaprezentowano topową, sportową wersję Quadrifoglio ( patrz galeria ).
Używana Alfa Romeo 159 - ogłoszenia
Na pierwszych zdjęciach widać, że Alfa Romeo wykorzystując nowoczesną stylistykę chce wrócić do korzeni swojej marki i oferować sedana z prawdziwym włoskim charakterem. Czterodrzwiowa Giulia ma być pierwszą z dużych nowości marki w najbliższych latach. To także pierwszy model, który otrzymał odnowione logo Alfy Romeo.
Zadziorna sylwetka to nie jedyny atut nowej Alfy. Giulia będzie napędzana na tylne koła (dostępny będzie również napęd 4x4), co zapewni dodatkową frajdę z jazdy w parze z doskonałym rozkładem masy na osie w proporcji 50/50. Do napędu tego auta mają zostać użyte nowoczesne silniki cztero- i sześciocylindrowe. W przedstawionym wariancie z czterolistną koniczyną Quadrifoglio pod maską pracuje najmocniejszy motor 3.0 Twin-Turbo pochodzący z warsztatu Ferrari o mocy 510 KM. Giulia w takiej specyfikacji potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekundy.
Układ zawieszenia i inne jednostki napędowe będą pochodzić prawdopodobnie z Maserati Ghibli, co oznacza, że dwulitrowa benzyna będzie osiągać moc 180, 250 i 350 KM, a 2,2-litrowy Diesel - 135, 180 i 210 KM. Do współpracy z nimi przygotowano 6-biegową skrzynię manualną i 8-biegowy automat ZF.
Alfa Romeo wraca na właściwe tory. Wiadomo już, że mamy godnego następcę kultowej 75 i jej kolejnych generacji o oznaczeniach: 155, 156 i 159. Brawo, Alfa!
ZOBACZ TAKŻE:
Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Cena uczuć
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty