Pierwszym modelem z napędem kombinowanym marki Subaru był XV Crosstrek . Drugim, debiutującym właśnie w Japonii, jest Impreza. Nie trzeba być fanem "plejad", by wiedzieć, że obydwa modele są niemal identyczne pod względem nadwozia, silników, czy wyposażenia wnętrza. Zasadnicza różnica polega na podwoziu, w XV podniesionym i zawsze ze stałym napędem obu osi.
Subaru Impreza Sport Hybrid to ambitna nazwa. Sugeruje, że to sportowy model, oferujący ponadto niskie spalanie wynikające z zastosowania napędu hybrydowego. Ale nie jest to układ żywcem wyjęty z XV Crosstreka. Za osiągi Imprezy Sport Hybrid odpowiada dwulitrowy boxer o mocy 160 KM współpracujący z silnikiem elektrycznym i za pomocą skrzyni CVT i S-AWD przekazuje je na wszystkie koła. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km, ale trudno je odnieść do naszych warunków, bowiem testy prowadzono wg norm japońskich.
Debiut Imprezy Sport Hybrid w Japonii daje nadzieję, że model ten trafi w niedługim czasie do Europy.
ZOBACZ TAKŻE:
Subaru Outback | Pierwsza jazda | SUV po japońsku
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty