GLK miał nieco odrębny charakter, na tle konkurencji wyróżniał się kanciasta sylwetką. Nowy GLC jest opływowy, stylistycznie upodobniając się do najnowszych crossoverów i SUV-ów Mercedesa - modeli GLA czy GLE. Dla klientów, szukających auta o bardziej sportowym lub terenowym wyglądzie, przygotowano pakiety AMG i Off-Road.
Zajrzyjmy do środka, gdzie poczujemy się znajomo. Projekt kokpitu pochodzi z Klasy C. Centralny wyświetlacz będzie występował w dwóch rozmiarach - 7 lub 8,4 cala. GLK ma o 118 mm dłuższy rozstaw osi od ustępującego GLK (2873 mm), więc pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi, mogą też łatwiej wsiadać i wysiadać z samochodu. Do wykorzystania jest również większy bagażnik o pojemności nawet 580 litrów (oparcie tylnej kanapy jest regulowane).
Załadunek lub rozładunek ułatwia funkcja obniżenia krawędzi bagażnika o 40 mm, dostępna z opcjonalnym zawieszeniem AIR BODY CONTROL, oraz dostęp bezdotykowy HANDS FREE ACCESS, który umożliwia otwarcie tylnej klapy bez konieczności wciskania jakiegokolwiek przycisku - wystarczy ruch stopy pod zderzakiem.
Nowa generacja kompaktowego SUV-a jest o 80 kg lżejsza. To efekt szerokiego wykorzystania do jego budowy aluminium oraz wysokowytrzymałej stali. Producent chwali się, że w połączeniu z nowymi jednostkami napędowym GLC jest nawet o 19 proc. oszczędniejszy, oferując przy tym lepsze osiągi. W chwili debiutu oferta silnikowa składa się z następujących wariantów: - GLC 220 d 4MATIC, diesel, 170 KM, - GLC 250 d 4MATIC, diesel, 204 KM, - GLC 250 4MATIC, benzynowy, 211 KM.
Ponadto w ofercie zadebiutuje wariant hybrydowy GLC 350 e 4MATIC plug-in hybrid, wykorzystujący 211-konny silnik benzynowy i elektryczny o mocy 116 KM. Ta odmiana ma być oszczędna (na napędzie elektrycznym może przejechać do 34 km), ale jednocześnie dynamiczna (5,9 s od 0 do 100 km/h).
Mercedes GLC trafi do sprzedaży w Europie w połowie września br. Na rynku niemieckim będzie kosztować od 44 506 euro.
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes GLC Coupe | Konkurent BMW X4
źródło: Okazje.info