Akcja techniczna na poduszki powietrzne dotarła do Polski. Pierwszy wzywa Nissan

Głośna akcja techniczna dotycząca samoczynnie wybuchających poduszek powietrznych, którą dotknęła milionów samochodów w Stanach Zjednoczonych, dotarła do Polski

Problemy z poduszkami Takata | Miliony aut do serwisów

Tak duża akcja serwisowa to wydarzenie w branży motoryzacyjnej bez precedensu. W sumie do serwisów na usuniecie wadliwych komponentów poduszek powietrznych zostało wezwanych 33,8 mln samochodów. Dotyczy to zarówno poduszek kierowcy, jak i pasażera. Ryzyko związane jest z możliwością samoczynnego otworzenia się poduszki, co może prowadzić do uszkodzeń ciała.

W Polsce jako pierwsza o wezwaniu samochodów do serwisu poinformowała firma Nissan. Na wymianę wadliwych podzespołów trafią modele:

Sprawdź ceny używanego Nissana X-Trail

- Navara Pickup (D22), wyprodukowane w Japonii od 06.01.2004 r. do 30.03.2007 r., - Tino (V10), wyprodukowane w Hiszpanii od 07.01.2004 r. do 21.11.2005 r., - Patrol (Y61), wyprodukowane w Japonii od 06.01.2004 r. do 30.03.2007 r., - Almera (N16), wyprodukowane w Wielkiej Brytanii od 04.01.2004 r. do 24.11.2006 r., - Almera (N16), wyprodukowane w Japonii od 01.11.2004 r. do 13.12.2005 r., - Terrano II (R20), wyprodukowane w Hiszpanii od 12.01.2004 r. do 28.11.2006 r., - Pathfinder (R50), wyprodukowane w Japonii od 10.05.2004 r. do 09.07.2004 r., - X-Trail (T30), wyprodukowane w Japonii od 10.01.2004 r. do 30.03.2007 r., - Teana (J31), wyprodukowane w Japonii od 05.04.2004 r. do 30.03.2007 r.,

W sumie jest to  9 113 pojazdów, których numery VIN można sprawdzić kilkając tutaj .

Nissan poinformował, że w ww. modelach może dochodzić do uchodzenia powietrza w urządzeniach napełniania poduszek powietrznych pasażera, co może doprowadzić do przedostania się wilgoci do urządzenia napełniania poduszek powietrznych, powodując uszkodzenie czynnika uruchamiającego napełnianie poduszek. Może to doprowadzić do wadliwego uruchomiania się airbagów i wytworzenia nadmiernego ciśnienia wewnątrz urządzenia podczas uruchamiania poduszki powietrznej co może spowodować oddzielenie się obudowy poduszki powietrznej.

Jak do tej pory odnotowano jedynie pojedyncze przypadki odpalenia poduszki bez przyczyny, lecz producenci dmuchają na zimne i wzywają od dziesiątek tysięcy do milionów sztuk swoich samochodów.

ZOBACZ TAKŻE:

Najdziwniejsze akcje serwisowe

Partner - materiał

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.