Na drugą odsłonę flagowego SUV-a Volvo trzeba było czekać ponad 12 lat, ale warto było! XC90 pod wieloma względami otwiera nowy rozdział w historii tej marki.
Auto jest przedstawicielem nowego designu Volvo. To połączenie luksusu ze szwedzkim minimalizmem, ale w nowoczesnym wydaniu. Objawia się to w czystej linii nadwozia, ale również w wystroju przestronnego wnętrza (może być siedmiomiejscowe). Na desce rozdzielczej znajdziemy niewiele przycisków, ponieważ większość funkcji obsługuje się poprzez duży ekran dotykowy.
Do napędu drugiej generacji XC90 Volvo przewidziało tylko silniki czterocylindrowe o mocy od 190 do 400 KM. Wszystkie współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W zależności od wersji, napęd przekazywany jest na przednie lub cztery koła.
Nowe Volvo XC90 kosztuje na polskim rynku od 229 900 zł (D4 FWD Kinetic). Na początku dostępne będą odmiany czteronapędowe: D5 AWD o mocy 220 KM oraz T6 AWD 320 KM, w wersjach wyposażenia Momentum i Inscription. Hybryda typu plug-in (T8 AWD) o łącznej mocy 400 KM pojawi się na w wakacje. We wrześniu gama modelowa zostanie powiększona o przednionapędowego Diesla D4 oferującego 190 KM i benzynową wersję T5 AWD o mocy 254 KM, a także wersje wyposażenia R-Design (usportowiony styl) i Kinetic (podstawowa) dostępne ze wszystkimi odmianami silnikowymi.
ZOBACZ TAKŻE:
Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty