Nissan X-Trail jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Visia, Acenta i Tekna. Już bazowa wersja modelu obejmuje m.in.: ręczną klimatyzację, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, moduł Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę, tempomat, ogranicznik prędkości, system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia oraz system aranżacji przestrzeni bagażowej.
W wersji Acenta dodatkowo otrzymujemy: dwustrefową automatyczną klimatyzację, przednie światła przeciwmgielne, czujniki deszczu i zmierzchu, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, podgrzewane przednie fotele, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z tyłu.
Najbogatsza odmiana Tekna oferuje ponadto: reflektory w technologii Full LED, skórzaną tapicerkę foteli, elektryczną regulację fotela kierowcy oraz 19-calowe felgi ze lekkich stopów, elektrycznie otwieraną tylną klapą, systemem bezkluczykowym oraz pakietem bezpieczeństwa (dostępnym opcjonalnie także w wersjach Visia i Acenta), zawierającym elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
Od momentu debiutu klienci decydujący się na X-Traila nie mieli wyboru w kwestii jednostek napędowych. Nissan oferował jedynie silnik wysokoprężny 1.6 dCi o mocy 130 KM. Można go zamówić ze skrzynią ręczną (od 105 900 zł), bezstopniową oraz z napędem obu osi 4x4-i.
Teraz do oferty dołącza jednostka benzynowa. Jest to czterocylindrowy silnik 1.6 DIG-T osiągający dzięki doładowaniu 163 KM przy 5600 obr./min., oraz dysponujący maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 240 Nm w zakresie od 2000 do 4000 obr./min. Silnik ten dostępny jest wyłącznie ze skrzynią ręczną o sześciu przełożeniach oraz napędem na przednie koła.
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta wynosi 6,2 l/100 km. Za wersję Visia trzeba zapłacić 95 400 zł, Acenta to wydatek 105 400 zł, zaś Teka 127 900 zł.
Ford Kuga 1.5 EcoBoost (150 KM) - od 101 800 zł Honda CR-V 2.0i (150 KM) - od 86 500 zł Toyota Rav4 2.0 Valvematic (152 KM) - od 103 900 zł
ZOBACZ TAKŻE: