Zmiana zachowań konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z głównych czynników dostosowania strategii Citroëna do nowej rzeczywistości sprzedażowej. Dzięki nowej polityce marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdą się w centrum uwagi.
Dyrekcja francuskiej marki w Polsce chce, by kluczowym argumentem za zakupem były walory produktowe i unikalność Citroëna.
Marka Citroën oprze swą nową politykę handlową na trzech kluczowych elementach:
- Optimistic: nowa seria specjalna 'More Life': oferująca konfigurację wyposażenia skonfigurowanego specjalnie dla polskiego klienta w doskonałej cenie.
- Human: uproszczona, intuicyjna gama samochodów (mniejsza liczba wersji), która pozwoli na szybkie zrozumienie oferty.
- Smart: przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada obniżone ceny katalogowe samochodów. Decyzja ta, w średniej i długiej perspektywie wzmocni wartości używanych Citroënów na polskim rynku, ale przede wszystkim wizerunek jej modeli i marki.
Modele z serii "More Life" integrują wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując doskonałą równowagę między ceną a wyposażeniem. Seria "More Life" obowiązuje w całej gamie osobowej Citroëna.
Bardzo ważne dla Citroëna są także zmiany nawyków klientów. Sam schemat zakupowy, który w znacznej mierze już funkcjonuje w rzeczywistości internetowej, wymaga szybkiej, precyzyjnej i prostej informacji. Tak właśnie skonstruowana została nowa oferta i polityka cenowa. Gama oferowanych wersji została zredukowana. Z obecnych w polskiej ofercie 102 wersji modeli osobowych, w nowej znajdą się 63.
Z dniem 1 czerwca wprowadzona zostaje przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada znacznie obniżone ceny katalogowe samochodów osobowych. Największa obniżka, bo aż 18 100 złotych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Zaś najtańsza wersja modelu Citroën C4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, staniała o 5 tysięcy do 49 900 złotych. Tym samym ceny nowych modeli Citroëna stają się jednymi z niższych na rynku.
Korzyścią będzie też wyższa wartość samochodów Citroëna za kilka lat. Opracowując nową strategię marka uwzględniła również potrzeby klientów w dłuższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednocześnie i przywiązuje do marki.
Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w naszym kraju, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczące wartości rezydualnych, Citroën Polska podjął odważną, ale bardzo dobrą decyzję.
Jego zdaniem nie można koncentrować wysiłków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. - Niezbędne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych - podkreśla. I przypomina, że Citroën ma już takie doświadczenia prowadząc własny program Citroën Select, który mimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.
Jakie efekty przyniesie wprowadzenie nowej polityki cenowej i redukcja palety wersji modelowych, przekonamy się przy kolejnym raporcie finansowym marki, a długotrwałe efekty będzie można zaobserwować dopiero w kolejnych latach.
ZOBACZ TAKŻE:
Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty