Mazda MX-5 | Ceny w Polsce | Bezkonkurencyjna

Mazda zdradziła polski cennik i dane techniczne swojego roadstera w najnowszej odsłonie

Mazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażona

MX-5 powstał ponad ćwierć wieku temu, jako model odwołujący się do klasycznych brytyjskich roadsterów. Dziś to najpopularniejszy samochód tej klasy na świecie. W polskich salonach czwarta generacja lubianej Mazdy zadebiutuje we wrześniu, ale zamówienia można składać już dziś.

Nowa Mazda MX-5 cechuje się lekką konstrukcją, idealnym rozkładem mas pomiędzy osie (50:50), napędem tylnej osi, miękkim składanym dachem, choć w wyposażeniu nie zabraknie też nowoczesnych rozwiązań z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa.

Podstawowa wersja napędzana jest wolnossącym silnikiem 1.5 Skyactiv-G o mocy 131 KM osiąganych przy 7000 obr./min. oraz momencie 150 Nm przy 4800 obr./min. Pozwala to ważącemu zaledwie 975 kg roadsterowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy oraz rozpędzić się do 204 km/h. Średnie spalanie podawane przez Mazdę wynosi 6 l/100 km.

Mocniejszy silnik ma pojemność 2,0 litra i generuje 160 KM mocy (a nie 155 KM jak do tej pory podawano) przy 6000 obr./min. i maksymalny moment 200 Nm przy 4600 obr./min. Ważąca z nim 1000 kg MX-5 (1015 kg z systemem i-ELOOP) przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i potrafi rozpędzić się do 214 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km. Obydwa silniki łączone są wyłącznie z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach.

Mazda MX-5 - Ogłoszenia

Podstawowa wersja silnikowa dostępna jest jedynie w specyfikacji SkyEnergy oferującej m.in. światła diodowe (LED), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX i port USB, centralny wyświetlacz 7", multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect i klimatyzację manualną. Wersja 2.0 dysponuje jeszcze mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

W SkyPassion dostaniemy dodatkowo czujniki zmierzchu, deszczu, podgrzewanie foteli, klimatyzację automatyczną, radio cyfrowe DAB, tapicerkę skórzaną i lusterko wsteczne elektrochromatyczne.

Najbogatsza wersja SkyFreedom nastawiona jest na sport, ekologię i bezpieczeństwo dodatkowo oferując m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i tapicerkę z Alcantary, elementy sportowe: fotele Recaro, zawieszenie Bilstein i system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach. Wersja z silnikiem 2.0 jest również dostępna z systemem i-stop oraz i-ELOOP - odzyskującym energię w trakcie hamowania i magazynującym ją w kondensatorze.

Ceny Mazdy MX-5:

1.5 Sky-G SkyEnergy: od 89 900 zł 2.0 Sky-G SkyEnergy: od 96 900 zł 2.0 Sky-G SkyPassion: od 103 900 zł 2.0 Sky-G SkyFreedom: od 118 900 zł

Mazda MX-5 nie ma bezpośredniego konkurenta. Najbardziej zbliżony wydaje się Mini Roadster, którego ceny zaczynają się od 99 700 zł (Cooper: 1.6, 122 KM).

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D AWD FL | Pierwsza jazda | Zmiany dla spostrzegawczych

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.