Kto zna dźwięk 5 cylindrowych silników Audi i Volkswagena ten dokładnie wie o czym mowa. Właśnie taki dźwięk mają prototypy Golfa R420 jeżdżące po torze Nurburgring. Studyjny model napędzany był silnikiem 4 cylindrowym o mocy 400 KM.
Zewnętrznie nową, najmocniejszą wersję Golfa od normalnej "erki" wyróżniać będzie jedynie większy tylny spoiler. Za to pod maską silnika zamontowany będzie znany z wielu modeli Audi rzędowy, 5 cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy co najmniej 420 KM.
Z taką jednostką napędową Golf mógłby się pokusić o prędkość maksymalną 300 km/h. To, że w ogóle nie przewidziany do koncepcji platformy MQB 5 cylindrowy silnik jednak do niej pasuje dowiodło już Audi z modelem RS3 i kilka firm tuningowych (Oettinger, PPH), które nie tylko zmieściły jednostkę napędową pod maskę Golfa, ale i wzmocniły ją do mocy 600 KM.
TU dowiesz się więcej o VW Golfie
W przeniesieniu napędu w R420 ma pomóc napęd na cztery koła i biegowa skrzynia DSG. W ofercie model może się znaleźć jeszcze w tym roku. Obecnie najmocniejszym modelem Golfa jest model "R" - moc 300 KM, cena od 151 290 zł.
ZOBACZ TAKŻE: