Tym razem bawarscy projektanci złapią za serce wszystkich miłośników klasycznych BMW. Nowy prototyp nawiązuje do słynnego modelu 3.0 CSL, który był pierwszym dziełem inżynierów tworzących dział M GmbH.
Od strony stylistycznej 3.0 CSL Hommage pod każdym względem przypomina swojego poprzednika. Widać to w takich elementach, jak tylny spoiler, szersze nadkola, znaczek na tylnym słupku, a nawet wyjątkowy zielony kolor. Nie zabrakło też aktualnie używanych w produkcji elementów, czyli ledowych tylnych świateł przypominających te z modelu i8.
BMW 3.0 CSL w latach 70. szybko po debiucie stało się najlepszym sportowym samochodem turystycznym swojej epoki. W okresie 1973-1979 sześć razy zdobywało tytuł mistrza Europy i dominowało przez niemal całe dziesięciolecie na międzynarodowej scenie sportowych samochodów turystycznych. Pionierski duch BMW 3.0 CSL wynikał konkretnych innowacji technicznych: od 1973 roku pod maską montowano pierwszy czterozaworowy silnik sześciocylindrowy marki BMW. Ponadto w roku 1974 układ hamulcowy samochodu wyposażono po raz pierwszy eksperymentalnie w ABS - na długo przed wprowadzeniem go do produkcji seryjnej w BMW serii 7.
Koncepcyjny 3.0 CSL to trzeci prototyp serii Hommage stworzony przez BMW. Pierwszy był M1 Hommage z 2008 roku, drugi 328 Speedster Hommage z 2011 ( obydwa opisaliśmy tutaj ).
ZOBACZ TAKŻE:
BMW świętuje pierwsze zwycięstwo | Piękna galeria Z4 GTE i 3.0 CSL