Kwid plasuje się w segmencie A. To typowo miejski samochód (3,68 m długości i 1,58 m szerokości), ale wyróżnia się dużym prześwitem (18 cm) i terenową stylizacją za sprawą plastikowych osłon nadwozia. Przypuszczano, że to auto będzie nosić nazwę Kayou, ale ostatecznie nazywa się Kwid, czyli tak samo, jak futurystyczny koncept zaprezentowany w 2014 roku.
Używana Dacia Duster - ogłoszenia
Patrząc na samochód można zauważyć stylistyczne podobieństwa do innych modeli koncernu - Dacii Logan, Duster czy Renault Captur. Wnętrze również przypomina to z Captura, ale pozbawione zostało licznych ozdobników. Kwid ma być przecież autem tanim. Jak w dotychczasowych modelach Dacii, opcjonalnie dostępny będzie system multimedialny Media-Nav z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Miejski crossover to pierwszy model wykorzystujący modułową platformę CMF-A Aliansu Renault-Nissan, która pozwala dostosować samochód do wymagań poszczególnych rynków, a Kwid to model globalny. Do napędu przewidziano benzynowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 0,8 litra.
W Indiach samochód będzie dostępny już w drugiej połowie 2015 roku. To rynek o wciąż wielkim potencjale, podobnie, jak Chiny czy Brazylia. Na razie brak jest informacji o europejskim debiucie tego modelu.
ZOBACZ TAKŻE: