Motoryzacja z dawnych lat na Targach Moto Sport & Tuning Show

Targi Moto Sport & Tuning Show to także historia sportu motorowego, historia wybitnych konstrukcji, które często zmieniały trendy w tworzeniu samochodów na kilka lat

Takim samochodem jest na przykład Volvo P1800 S , które wystawią Volvo Auto Polska wraz z Auto Plus Radio i TV. Starsi miłośnicy motoryzacji i filmów pamiętają zapewne brytyjski serial "Święty", gdzie za kierownicą tego coupe zasiadał Roger Moore grający rolę Simona Templera. Konstrukcja Pelle Pettersona początkowo produkowana była w West Bromwich w Austrii, skąd właśnie pochodzi prezentowany na targach egzemplarz.

Obok Volvo zaparkuje pochodzący z lat 60-tych kultowy motocykl Triumph, który z powodzeniem mógł towarzyszyć  czarnemu coupe na drogach i w filmowym kadrze.

Lata 70-te i 80-te to dobre lata dla rajdów samochodowych. Trasy były długie, a odcinki specjalne łączone "dojazdówkami", często kilkudziesięciokilometrowe.

Ówczesne rajdy to przede wszystkim mocne silniki, twardzi faceci, ale były też piękne kobiety, m.in. Michele Mouton  i Biche.

Na Targach będą również "te pojazdy i Ci faceci". Wśród nich Lancia Fulvia Coupe z 1965 roku z silnikiem o mocy 135 KM, małej wadze i imponującym przyśpieszeniu. Zaprezentuje ją Andrzej Wodziński, kierowca i pilot rajdowy, Mistrz Polski z roku 1978 w rajdach samochodowych w klasie do 1150 cm3, a także kierowca wyścigowy.

Wystawca Lanci startuje obecnie w Rajdach Pojazdów Zabytkowych z Markiem Pawłowskim, pilotem rajdowym, pięciokrotnym mistrzem i posiadaczem tytułu Mistrza Sportu. Ten duet zaprezentuje nam Alfę Romeo GTV , która nie tylko imponuje osiągami, ale uważana jest za jedno z najpiękniejszych sportowych aut.

Stylową Toyotą MR2 przyjedzie  dwukrotny Mistrz Polski w Rajdach Samochodowych, zawodnik słynnego w czasach PRL-u rajdowego zespołu fabrycznego OBRSO - Tomasz Ciecierzyński.  Ciecierzyński startował również za granicą, uczestniczył w Rajdzie Monte Carlo, osiągając bardzo dobre rezultaty i zajmując finałowo miejsca w pierwszej dziesiątce. Był też na Rajdzie Akropolu i Tysiąca Jezior. Pilotowany przez Jacka Różańskiego, dzisiaj profesora stowarzyszenia kardiochirurgii. Na rajdowych trasach razem popularyzowali polskiego Fiata 125p, którym właściwie zahaczyli o "pudło" w Monte Carlo. To oczywiście nie spodobało się ówczesnym działaczom i organizatorom rajdu i z uwagi na niewłaściwą homologację PF125p, zostali zdyskwalifikowani.

Na Targach Tomasz Ciecierzyński z pewnością poświęci wiele chwil właśnie rajdowemu "kwadratowi" który wystawi wraz z Robertem Burchardem, uczestnikiem m.in. Monte Carlo Historique (pilotem m.in. Grzegorza Gaca), wielkim miłośnikiem motorsportu.

Robert Burchard wystawi również nietypową gwiazdkę, faworyta dawnych rajdów, ale także i gwiazdę tegorocznego Rajdu Praha Revival , Fiata 124 Abarth , którym wraz z Tomaszem Ciecierzyńskim zajęli 4 miejsce w klasie legend.

Swoją obecność na Moto Sport & Tuning Show zapowiedział Andrzej Jaroszewicz, wielokrotny Mistrz Polski w Rajdach Samochodowych, w latach 70-tych dyrektor Ośrodka Badawczo-Rozwojowego (OBR) FSO, startował w wielu imprezach w Polsce i za granicą, między innymi oczywiście w Rajdzie Monte Carlo.

Także i inni mistrzowie z tamtych lat pojawią się na Targach Moto Sport & Tuning Show. Z każdym z nich postaramy się porozmawiać, wspominając "dawne czasy" , gdy nikt nie liczył na elektryczne wspomaganie, a moc silnika, konstrukcja zawieszenia i układu hamulcowego oraz umiejętności załogi decydowały o dojechaniu do mety rajdu i oczywiście jak najlepszym wyniku.

Powodów, by w tych dniach pojawić się na Moto Sport&Tuning Show jest więc wiele. Warto uwzględnić to wydarzenie w swoim letnim kalendarzu i dać się ponieść motoryzacyjnym emocjom.