W 2014 roku w wypadkach na drogach Unii Europejskiej zginęło 25 700 osób. Według prognoz system e-call mógłby ocalić życie 10% ofiar rocznie. Na czym to rozwiązanie polega? Funkcja wzywania pomocy automatycznie kontaktuje się ze służbami ratowniczymi, zgłaszając zdarzenie i podając jego lokalizację. Dzięki temu pomoc zostanie poinformowana jak najszybciej i dzięki temu przybędzie na miejsce wypadku w jak najkrótszym czasie, który w tym przypadku jest na wagę życia.
W trakcie prac nad nowymi przepisami zadbano o to, żeby system służył poprawie bezpieczeństwa, a nie śledzeniu pojazdów zanim dojdzie do kolizji. Według ustaleń do służb ratunkowych będą trafiać tylko niezbędne informacje (typ pojazdu, rodzaj paliwa, czas wypadku, lokalizacja oraz ilość pasażerów). Producenci urządzeń zostaną zobowiązani do zapewnienia możliwości całkowitego usuwania zebranych informacji. Dane nie będą mogły być udostępniane osobom trzecim bez zgody kierowcy.
System e-call stanie się obowiązkowy w nowych samochodach osobowych i dostawczych z dniem 31 marca 2018 roku. To wymogi odnośnie producentów aut na rynek unijny, odrębne przepisy dotyczą państw członkowskich, które muszą przygotować odpowiednią infrastrukturę do 1 października 2017 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty