Coraz to nowymi konceptami - Audi Prologue, Audi Prologue Avant, a teraz Audi Prologue Allroad - niemiecki producent z Ingolstadt zapowiada swój przyszły język stylistyczny. Zmiany nadzoruje Marc Lichte, od 2014 roku szef Audi Design.
Skupmy się na najnowszym modelu pokazowym. Długa część przednia, szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D nadają autu atletycznej sylwetki. Z przodu dominuje pokaźnych rozmiarów osłona chłodnicy Singleframe. Wąskie reflektory to laserowe światła Matrix. Lampy odgrywają ważną rolę również w tylnej części nadwozia, łączy je świetlny pas. Auto podniesiono o 77 mm względem Prologue Avanta. Szerokie wnęki kryją koła aż na 22-calowych obręczach. Jak na przeznaczenie Allroada, to mało rozsądny pomysł, ale koncepty rządzą się swoimi prawami.
Studyjny Prologue obrazuje również przyszłość wnętrz kolejnych modeli Audi. Kokpit jest czysty i elegancki. Miejsce tradycyjnych przycisków i pokręteł zastąpiły dotykowe wyświetlacze. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future, umieszczony przed kierowcą w miejscu tradycyjnych zegarów.
Sprawdź czy stać cię na Audi A7
Do napędu Allroada wybrano układ hybrydowy, składający się z silnika benzynowego 4.0 TFSI V8 biturbo i silnika elektrycznego, zintegrowanego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Moc systemowa wynosi 734 KM, a maksymalny moment obrotowy - pokaźne 900 Nm. Nie zabrakło oczywiście napędu quattro. Pojazd studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy.
Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh pozwala przejechać 54 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, samochód zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging) akumulator Audi Prologue Allroad można naładować również indukcyjnie.
ZOBACZ TAKŻE:
Materiały partnerów