Salon Szanghaj 2015 | Peugeot 308 R Hybrid | 500 KM w kompakcie!

Peugeot poszedł na całość. Francuska marka zaprezentowała kompaktową "308-kę" w odmianie R Hybrid, zapewniającą osiągi supersamochodu. Termin hot hatch nabiera nowego znaczenia

Peugeot 208 FL | Bestseller po poprawkach

Wyzwania stworzenia ekstremalnego hatchbacka podjął się oddział Peugeot Sport. Auto wyposażono w hybrydowy układ napędowy typu plug-n, składający się z trzech źródeł mocy, przystosowanych do niezależnego napędzania samochodu. Są to: silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 270 KM oraz dwa silniki elektryczne po 115 KM (drugi "elektryk" napędza tylne koła, zapewniając autu napęd 4x4).

Używany Peugeot 308 - ogłoszenia

Efekt? Maksymalnie 500 KM mocy, 730 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy. 308 R Hybrid jest w stanie pokonać 1000 m ze startu zatrzymanego w 22 sekundy. Stosunek masy do mocy wynosi 3,1 kg/KM.

Peugeot chwali się, że to wszystko przy emisji zaledwie 70 g CO2/km. Rzeczywiście samochodem można pojechać bardzo szybko, ale ekonomiczna jazda również jest możliwa. Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy hybrydowego napędu. Poza "Hot Lap", zapewniającym maksymalne osiągi, do dyspozycji jest tryb "Track" , pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pomaga podczas przyspieszania.

Do jazdy poza torem przygotowano opcję "Road" z mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego, w której wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, a rolę pomocnika w fazach przyspieszania pełni tylny silnik elektryczny (przedni "elektryk" nie pracuje). To jeszcze nie wszystko. Najbardziej ekonomicznym trybem jest "ZEV", auto jest napędzane głównie przez tylny silnik elektryczny, przedni silnik jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Dla zapewnienia jak najlepszych własności jezdnych, maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka samochodu. Litowo-jonowy akumulator umieszczono pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa, który został z kolei przesunięty do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. Rozkład mas wynosi 60:40.

Za efektywne hamowanie przy tak wysokich osiągach odpowiada wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami wentylowanymi o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi i tylnymi o średnicy 290 mm, ale nie tylko. Hybrydowy układ napędowy pozwala również na hamowanie silnikami elektrycznymi w pełnym zakresie prędkości, czyli nawet z 250 km/h. To rozwiązanie pozwala nie tylko na oszczędzanie tarcz i klocków hamulcowych, ale także na doładowywanie baterii (odzysk energii). Drugim sposobem ładowania jest wykorzystywanie przedniego silnika elektrycznego w charakterze prądnicy napędzanej silnikiem spalinowym. Trzeci to podłączenie samochodu zewnętrznego źródła energii. Pełne uzupełnieni akumulatora z terminala szybkiego ładowania ma trwać 45 minut.

Na tle standardowej wersji modelu Peugeot 308 R Hybrid wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem. Poza licznymi sportowymi detalami, nadwozie jest polakierowane na dwa kolory. Większa część jest niebieska, podczas gdy tył czarny, odcinający się. Samochód prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi fotelami.

Peugeot nie podał jeszcze żadnych informacji, czy i ewentualnie kiedy ekstremalna "308-ka" trafi do sprzedaży.

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 GT | Pierws za jazda | Lwi pazur(ek)

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.