Zmiany są duże. Nowy silnik jest czterocylindrowy, poprzednik miał pięć cylindrów. Zmalała także pojemność - z 2,5 do 2 litrów. Nie oznacza to jednak pogorszenia osiągów, a wręcz przeciwnie. Moc wzrosła z 215 do 225 KM. Zaletą nowej jednostki napędowej jest wysoka elastyczność. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500. Volvo podkreśla, że tak dynamicznego Diesla jeszcze nie miało w swojej ofercie.
Volvo S60 - ogłoszenia aut używanych
Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o drugiej generacji Volvo XC90 , w którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery koła. Silnik ten będzie oferowany także w modelach S60 i V60 - tylko w odmianie przednionapędowej z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Nowe Volvo S60 D5 może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, czyli o sekundę szybciej niż do tej pory. Nowa jednostka ma być bardzo cicha. Przy prędkości 140 km/h na ósmym biegu silnik osiąga zaledwie 2100 obr./min. Ponadto motor ma mieć niski apetyt na paliwo. Według danych producenta najniższe spalanie w trybie mieszanym wynosi ok. 4 l/100 km.
Volvo S60 z nowym silnikiem D5 jest delikatnie droższe niż do tej pory - kosztuje od 163 800 zł (o 1 500 zł więcej). Nie oznacza to jeszcze definitywnego końca pięciocylindrowego turbodiesla. Pozostanie on w ofercie, ale będzie dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM. Równocześnie gama modelowa S60/V60 została uszczuplona o wersję z manualną skrzynią biegów i najtańszą odmianę wyposażenia Base, które cieszyły się najmniejszą popularnością wśród klientów.
ZOBACZ TAKŻE: