Nowy topowy silnik Diesla od Volvo

Rewolucja pod maskami modeli Volvo jeszcze nie dobiegła końca. Tym razem marka zaprezentowała nowy silnik wysokoprężny D5

Volvo stawia na silniki własnej konstrukcji

Zmiany są duże. Nowy silnik jest czterocylindrowy, poprzednik miał pięć cylindrów. Zmalała także pojemność - z 2,5 do 2 litrów. Nie oznacza to jednak pogorszenia osiągów, a wręcz przeciwnie. Moc wzrosła z 215 do 225 KM. Zaletą nowej jednostki napędowej jest wysoka elastyczność. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500. Volvo podkreśla, że tak dynamicznego Diesla jeszcze nie miało w swojej ofercie.

Volvo S60 - ogłoszenia aut używanych

Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o drugiej generacji Volvo XC90 , w którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery koła. Silnik ten będzie oferowany także w modelach S60 i V60 - tylko w odmianie przednionapędowej z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Nowe Volvo S60 D5 może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, czyli o sekundę szybciej niż do tej pory. Nowa jednostka ma być bardzo cicha. Przy prędkości 140 km/h na ósmym biegu silnik osiąga zaledwie 2100 obr./min. Ponadto motor ma mieć niski apetyt na paliwo. Według danych producenta najniższe spalanie w trybie mieszanym wynosi ok. 4 l/100 km.

Volvo S60 z nowym silnikiem D5 jest delikatnie droższe niż do tej pory - kosztuje od 163 800 zł (o 1 500 zł więcej). Nie oznacza to jeszcze definitywnego końca pięciocylindrowego turbodiesla. Pozostanie on w ofercie, ale będzie dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM. Równocześnie gama modelowa S60/V60 została uszczuplona o wersję z manualną skrzynią biegów i najtańszą odmianę wyposażenia Base, które cieszyły się najmniejszą popularnością wśród klientów.

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo S60 T6 AWD | Test | Niespokojny duch

Więcej o: