Produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii rozpoczęła się w gliwickim zakładzie w lutym tego roku i jest efektem ogłoszonej niedawno strategii zacieśniania współpracy firmy Opel z innymi markami GM. Pod koniec tego roku planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej.
Dwumilionowe auto z gliwickiej fabryki Opla jest symbolem wszechstronnego doświadczenia i dużej elastyczności tamtejszego zespołu, produkującego obecnie pięć modeli na jednej linii montażowej. Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w Gliwicach 31 sierpnia 1998 r.
Na przestrzeni lat gliwicki zespół zasłynął z produkcji wysokiej jakości samochodów, od miejskiego Opla Agila, przez cztery kolejne generacje kompaktowej Astry, aż po rodzinnego minivana Zafirę. Obecnie, obok kabrioletu Cascada, zakład produkuje trzy wersje nadwoziowe Opla Astry.
Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie. Od ponad szesnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Zakład jest również jednym z najlepszych w General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią.
Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszym kwartale sprzedaż marki wzrosła o 23 procent, a udział w rynku o 1,7 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Opel Cascada | Test długodystansowy
Materiały partnerów
Dywaniki samochodowe OPEL Astra
Czujniki parkowania z wyświetlaczem LCD