Oto flagowy amerykański okręt pod banderą Cadillaca - CT6. Monumentalny, elegancki i z nowymi elementami w stylistyce, której maja go wyróżniać. W przedniej części nadwozia w oczy rzucają się lampy, które od tych z innych modeli w gamie różnią się wąsem opadającym w stronę dolnej części zderzaka. Z przodu nie można też nie zauważyć ogromnego grilla z dużym logo marki. Boczna linia i tylna część limuzyny to wszystko to do czego w ostatnich latach przyzwyczaił nas amerykański producent.
CT6 mierzy niespełna 5,2 metra długości, ponad 1,85 metra szerokości i prawie 1,5 metra wysokości. Rozstaw osi to 3,1 metra. Cadillac jest więc nieco większy od BMW serii 7, ale nieco mniejszy od jej przedłużonej wersji.
We wnętrzu jest bardzo elegancko, ale i nowocześnie, czego dowodem jest system rozrywki oparty na 10.2-calowym ekranie. W skład rozwiązań elektronicznych wchodzą także bezprzewodowa ładowarka smartfonów, touchpad czy sieć bezprzewodowego internetu 4G LTE.
Dla miłośników wyjątkowego luksusu Cadillac zamierza oferować pakiet Articulating Rear Seat, w skład którego wejdą indywidualnie sterowane fotele tylnej kanapy z funkcją podgrzewania, wentylacji i masażu. W podłokietniku znajdą się dodatkowe przyciski obsługi systemu rozrywki, który można dodatkowo wzbogacić o 10-calowe ekrany dla pasażerów. System audio będzie za to oparty na 34 głośnikach BOSE Panaray. Nie zabraknie także indywidualnego sterowania nawiewami i klimatyzacją.
Wybór materiałów do wykończenia wnętrza jest bardzo szeroki i pozwoli wybrać między skórzanymi tapicerkami, wykończeniem różnego rodzaju drewnem lub aluminium i karbonem.
Pod maską znajdą się trzy benzynowe silniki. Najmniejszy to zaledwie 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem o mocy 269 KM. Dla miłośników większy mocy przewidziano dwa rozwiązania - wolnossącą jednostkę 3,6 V6 o mocy 340 KM lub podwójnie doładowane V6 generujące 405 KM i 543 Nm momentu obrotowego. Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd może trafiać na tylne lub wszystkie koła.
Nadwozie CT6 oparto na, w sporej części zbudowanej z aluminium, platformie Omega. Dzięki niej CT6 może ważyć jedynie 1678 kg, a nawet najmniejszy silnik ma zapewniać dobre osiągi i niskie spalanie.
Cadillac CT6 będzie produkowany w zakładach w Detroit. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi pod koniec roku. Flagowa limuzyna będzie oferowana w Stanach Zjednoczonych, Europie, Chinach, Korei, Japonii i oczywiście na Bliskim Wschodzie. Cena nie jest jeszcze znana, ale konkurencja ma się czego obawiać.
ZOBACZ TAKŻE:
Cadillac | Jakie auta znajdziemy w ofercie Amerykanów?
Materiały partnerów
Panel radia samochodowego Peiying