Ultima Evolution | Typowa ewolucja

Ultima znana jest z produkcji modelu GTR inspirowanego wyścigowymi modelami LeMans grupy C. Evolution jest rozwinięciem dotychczas znanego projektu

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Przepis na to auto jest dość prosty. Zawiera wytrzymałą i zapewniającą sztywność ramę przestrzenną pełniąca jednocześnie rolę klatki bezpieczeństwa. W niej osadzono mocny silnik produkcji GM zapewniający dużą moc. Całość zaś opakowano w nadwozie przypominające bolidy grupy C startujące w wyścigu LeMans. Zarówno GTR, jak i najnowszy Evolution powstały w ten sam sposób. Ale różni je zaawansowanie techniczne wpływające m.in. na prowadzenie samochodu.

W zależności od potrzeb i zachcianek klienta silnik modelu Evolution może oferować od 350 KM do nawet 1020 KM. Przy wadze 950 kg daje to osiągi niewiele odbiegające od wyścigowych bolidów. Zwłaszcza, że Ultima oferuje m.in. w pełni regulowane zawieszenie, mocne hamulce i opony Michelin PS2. Nie powinno więc dziwić, że auto pierwszą setkę osiąga w ok. 2,5 sekundy i potrafi rozpędzić się do ponad 385 km/h.

Decydując się na Ultimę wcale nie trzeba wykazywać się wytrzymałością kierowcy wyścigowego. Na pokładzie może znaleźć się wiele udogodnień przydatnych w codziennym użytkowaniu. Należą do nich m.in. klimatyzacja, system audio Alpine, nawigacja satelitarna, czy kamera cofania. Mając to wszystko nie trzeba wozić auta na lawecie. Na tor można udać się na kołach.

ZOBACZ TAKŻE:

Hennessey Venom F5 | Tornado dopiero nadejdzie

Więcej o: