Opel Corsa to najbardziej popularny samochód wśród polskich klientów indywidualnych. Teraz można będzie go kupić z silnikiem o mocy 207 KM. Cena - 90 500 złotych.
Topową wersję Corsy można poznać po niebieskim kolorze (zarezerwowanym dla OPC), jak i po zmienionym wyglądzie przodu z większymi wlotami powietrza, aluminiowymi obwódkami w zderzaku czy pseudo wlocie powietrza przy masce silnika w stylu Porsche 911 GT3. Uwagę zwracają również poszerzone nadkola, nakładki na progi boczne i specjalny wzór 17-calowych obręczy kół. Z tyłu przeprojektowano zderzak, w który wkomponowano dyfuzor i podwójne zakończenie tłumika marki Remus. Całość wieńczy spojler dachowy, dostępny w dwóch rozmiarach.
O sportową atmosferę zadbano także w środku. Znajdziemy tu mocno wyprofilowane fotele Recaro ze zintegrowanymi zagłówkami, spłaszczoną u dołu kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały i stylistyczne motywy OPC.
Pod maską mocniejszy niż dotychczas (o 15 KM), turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. W najnowszym wydaniu generuje on 207 KM mocy i 245 Nm momentu obrotowego w przedziale 1900-5800 obr./min. (użycie funkcji overboost chwilowo zwiększa tę wartość o 35 Nm). Moc na przednie koła przekazywana jest za pomocą ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Osiągi? Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h.
Zawieszenie opracowano we współpracy z firmą Koni. Corsa OPC jest o 10 mm niższa, układ kierowniczy również poddano modyfikacjom, dzięki czemu ma być bardziej precyzyjny. Ponadto do potrzeb OPC zastosowano jeszcze większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 308 mm. Kierowca ma możliwość wyboru różnych trybów pracy ESP i kontroli trakcji. W opcji "Competition" kontrola trakcji jest wyłączona, a ESP pozwala na znacznie więcej niż w ustawieniu standardowym. ESP można również całkowicie wyłączyć.
Komu to mało może dobrać przygotowany pakiet wyczynowy, obejmujący mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła, sztywniejsze zawieszenie i hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi. Za to wszystko trzeba dopłacić 10 000 złotych.
Konkurenci Opla Corsa OPC :
Opel Corsa OPC - 207 KM, 0-100 km/h - 6,8 s, V-max - 230 km/h, cena 90 500 zł
VW Polo GTI - 192 KM. 0-100 km/h - 6,7s, V-max - 236 km/h, cena 85 590 zł
Renault Clio RS - 200 KM, 0-100 km/h - 6,7 s, V-max - 230 km/h, cena 89 900 zł
Seat Ibiza Cupra - 180 KM, 0-100 km/h - 6,9 s, V-max - 228 km/h, cena 78 900 zł
Ford Fiesta ST - 182 KM, 0-100 km/h - 6,9 s, V-max 220 km/h, cena 75 000 zł
Mini Cooper S - 192 KM, 0-100 km/h - 6,4 s, V-max 233 km/h, cena 101 300 zł
Jak widać mocna wersja Corsy do najtańszych nie należy. Mimo to przekonać może do niej duża moc, dobre osiągi i ciekawa stylizacja. Jednak łatwego życia wśród tańszej konkurencji model OPC nie będzie mieć.
ZOBACZ TAKŻE:
Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy
Fot. Michał Dek
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty