Największy model kończy wielką odnowę rodzinnych minivanów marki. Wcześniej zmodernizowano modele C-MAX i Grand C-MAX oraz pokazano drugą generację S-MAX-a, więc teraz przyszła kolej na nowe Galaxy.
Sprawdź ogłoszenia używanych Galaxy
Siedmioosobowy van upodobnił się do pozostałych nowych Fordów, otrzymując charakterystyczny trapezoidalny grill i smukłe reflektory. Nie ma mowy o rewolucji, trzecia generacja Galaxy prezentuje się raczej jak wersja po dużym faceliftingu. Pozory jednak mylą, ponieważ zaszło naprawdę wiele zmian.
We wnętrzu znajdziemy kilka podobieństw do nowego Mondeo. Deska rozdzielcza jest podobna, a zamiast klasycznych zegarów można zamówić cyfrowy zestaw wskaźników. "Konsolę środkową i panel instrumentów umieszczono wyżej niż w klasycznym vanie, kierowca ma więc wrażenie, iż siedzi w kabinie zwykłego samochodu osobowego. Wrażenie to dodatkowo potęguje fakt, iż precyzją prowadzenia i przewidywalnością zachowania na drodze nowy Ford Galaxy z powodzeniem dorównuje modelom osobowym" - przekonuje Claudio Messale, główny inżynier, Ford of Europe. "Ponadto nowy model zapewnia znakomitą widoczność oraz większe poczucie bezpieczeństwa wynikające z jego gabarytów. Można zatem powiedzieć, że nowy Ford Galaxy łączy w sobie najlepsze cechy samochodu osobowego i vana".
Rodzinny samochód musi być praktyczny, i Ford Galaxy taki jest. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest bardzo prosta. W bagażniku umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu. Absolutną nowością w segmencie jest jednakże funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu. Poza tym pasażerowie mają do dyspozycji mnóstwo schowków.
W porównaniu z drugą generacją, nowa wersja Galaxy oferuje o 10 mm więcej miejsca nad głowami pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Należy również wspomnieć, iż nowy model w trzecim rzędzie foteli przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów, górując nad niektórymi nawet o 40 mm. A dzięki zastosowaniu tradycyjnie otwieranych tylnych drzwi więcej miejsca udało się również wygospodarować na wysokości ramion i łokci.
Gama jednostek napędowych będzie składać się z dwóch benzynowych silników EcoBoost - 1.5/160 KM i 2.0/240 KM. Nie zabraknie oczywiście turbodiesli. Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2.0 TDCi będzie oferowany w trzech wariantach mocy (120, 150 lub 180 KM) Pod maskę będzie mógł trafić także motor 2.0 TDCi z dwiema turbosprężarkami, generujący 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.
Ford podaje, że auto będzie zapewniać wyższy komfort jazdy. Układ znany już z nowych Fordów Mondeo i S-MAX, umożliwia większy skok koła podczas najeżdżania na nierówności, co skutkuje lepszą charakterystyką tłumienia drgań przenoszonych do kabiny oraz cichszą pracą całego układu zawieszenia. Nowy Ford Galaxy może być również wyposażony w układ zawieszenia samopoziomującego
Galaxy trzeciej generacji to także wyższe bezpieczeństwo. Po raz pierwszy samochód będzie wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, a w system przypominania o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dotyczy wszystkich foteli. Stabilność auta zapewniają systemy: poprawiający stabilność na zakrętach oraz zapobiegający wywróceniu pojazdu, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu wybranego toru jazdy.
W rodzinnym vanie dostępny będzie znany z innych modeli system MyKey, pozwalający zaprogramować kluczyk w taki sposób, aby inne osoby prowadzące samochód nie mogły odbierać przychodzących połączeń telefonicznych, przekraczać ustalonej prędkości maksymalnej, dezaktywować systemów bezpieczeństwa i układów wspomagających jazdę, czy przekraczać maksymalnej głośności systemu audio. Dodatkowo, jeśli osoba, której właściciel Forda Galaxy powierzył swoje auto nie zapnie pasów bezpieczeństwa, włączenie systemu audio nie będzie w ogóle możliwe.
ZOBACZ TAKŻE:
Materiały partnerów
FORD GALAXY KUGA S-MAX Prawy wkład lusterka