Urodzony w Danii Henrik Fisker w czasach kiedy pracował dla Forda odpowiedzialny był za wygląd modeli Aston Martin. Za jego czasów powstały takie modele jak DB9 i V8 Vantage. Auta, które wyznaczyły kierunek stylistyczny przyszłych Astonów. Z innych ciekawych projektów Fiskera trzeba obowiązkowo wymienić ponadczasowo piękne BMW Z8. Z modelem Thunderbolt Duńczyk prezentuje obecną interpretację swojego starego projektu.
Ile kosztuje używany Aston Martin?
Karoseria zbudowana jest całkowicie z laminatu włókna węglowego. Mimo nowych cech nadal można rozpoznać, że coupe bazuje na Astonie Martinie. Thunderbolt ma całkowicie szklany dach, nowy wlot powietrza, zmienione błotniki, światła i maskę silnika. Auto otrzymało bardziej agresywny wygląd, z tyłu wydłużono szybę i zmieniono kształt świateł.
Również wnętrze Fisker przebudował według własnej wizji. Przyciski do sterowania skrzynią biegów zamontowano wyżej niż w Vanquishu. Poniżej chronograf firmy Lacroix. Jednak najbardziej przykuwa uwagę duży ekran dotykowy zapożyczony od firmy Panasonic. Na tylnej kanapie przewidziano specjalne miejsce na dwie butelki szampana Moet & Chandon. Miejsca na kieliszki jednak już zabrakło.
Technicznie właściwie wszystko pozostaje po staremu. Poprawiono jedynie zawieszenie, które m.in. obniżono o 15 mm i zabudowano 21 calowe felgi.
Thunderbolt jest modelem studyjnym. Jego produkcja seryjna nie jest przewidziana. Jeśli jednak znalazłby się uparty klient istnieje możliwość wyprodukowania egzemplarza pod specjalne zamówienie. Podjęłaby się tego współpracująca z Fiskerem firma tuningowa Galpin Auto Sports.
ZOBACZ TAKŻE: