Syrma to projekt zainicjowany przez IED (Instituo Europeo di Design) i Quattroruote, włoski magazyn motoryzacyjny. Na potrzeby projektu powstała grupa 11DesignTeam, która pod nadzorem projektanta Pininfariny, Luca Bergogno, wzięła się do pracy. Ich zadaniem było stworzenie wizji samochodu sportowego przyszłości z uwzględnieniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.
Jak to możliwe w aucie pozbawionym szyb? Z problemem słabej widoczności w autach sportowych poradzono sobie montując w kabinie ekrany dostarczające kierowcy obraz tego, co dzieje się dookoła samochodu. To rozwiązało też problem słabej widoczności podczas jazdy nocą. Ciekawym rozwiązaniem jest czerwona linia wyświetlana na jezdni przed autem zależnie od prędkości, pokazująca gdzie Syrma najwcześniej może się zatrzymać.
Wnętrze kabiny ma układ znany z McLarena F1, kierowca siedzi centralnie z przodu, za nim po bokach ulokowano jeszcze dwa fotele. Za nimi znajduje się hybrydowy układ napędowy bazujący na silniku 4.0 V6 oferujący łączną moc 900 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Genewa 2015 | Italdesign Giugiaro Gea Concept | Włoski styl w limuzynie przyszłości