Superveloce, czyli super szybki oznacza, że specjaliści od sportowych modeli z Sant'Agata Bolognese musieli poprawić osiągi i tak już nie wolnego Aventadora. Podstawą tych zmian jest oczywiście silnik. Ogromne, 6,5-litrowe V12 produkuje teraz 750 KM i 690 Nm momentu obrotowego, odpowiednio przy 8400 i 5500 obr./min.
Dzięki temu, że napęd trafia za pomocą 7-biegowej skrzyni ISR, na cztery koła, SV-ka rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do ponad 350 km/h. Dzięki takim rezultatom, nowa wersja Aventadora jest najszybszym seryjnym Lambo w historii.
fot. moto.plŚwietne osiągi to także skutek znacznie poprawionej aerodynamiki. SV charakteryzuje się oczywiście przeprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, bardziej dopracowanymi aerodynamicznie progami oraz ogromnym tylnym dyfuzorem i lotką umieszczoną na krańcu tylnej części nadwozia.
Używane Lamborghini - sprawdź ceny
Z dyfuzora wystają aż cztery umieszczone obok siebie końcówki wydechu, których piekielnego dźwięku nawet nie chcemy sobie wyobrażać. SV otrzymało także specjalny wzór drobno-szprychowych felg w rozmiarze 20-cali z przodu i 21-cali z tyłu. Za nimi chowają się ceramiczno-karbonowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 i 380 mm.
Cena w Europie będzie wynosić niespełna 328 000 euro. Kto pierwszy w kolejkę?
ZOBACZ TAKŻE :