Salon Genewa 2015 | Morgan Aero 8 | Po raz piąty

Choć u Morgana czas płynie innym tempem, to w Genewie na stoisku angielskiej firmy debiutuje odnowione Aero 8. To już piąte wcielenie tego modelu

Jaguar XKSS | Czy powstaną nowe egzemplarze?

Słowo nowoczesny w odniesieniu do marki Morgan ma swoistą wymowę. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że tegoroczna nowość firmy ma już 15 lat, to wszystko zaczyna się układać w całość. Specjalnością Morgana jest bowiem ciągłe unowocześnianie produkowanych od dawna klasycznych roadsterów.

Najnowsze wcielenie to już piąta "generacja" Aero 8. Wciąż mamy do czynienia z nowoczesną interpretacją klasycznej brytyjskiej motoryzacji, lecz poddawaną nieustannym poprawkom. Tak więc aluminiowe podwozie zyskało na sztywności, a zawieszenie wykonane z tego samego materiału zaprojektowano od nowa. Dzięki temu poprawiło się zachowanie auta, a przyjemność z jazdy wzrosła.

Źródło napędu pochodzi od BMW i jest potężna jednostka V8 4.8 o mocy 367 KM. Można ją zamówić ze skrzynią ręczną lub automatyczną. Zaletą nowoczesnego silnika jest to, że w "pakiecie" z nim Morgan otrzymał ABS, EBD, tempomat oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Wnętrze oferuje to, co najlepsze w klasycznej motoryzacji. Deska rozdzielcza faktycznie jest drewniana, wszystko co można pokryto wysokiej jakości skórą, a aluminiowe akcenty dodają wnętrzu blasku.

Prezentowana piąta generacja Aero 8 trafi do sprzedaży pod koniec roku. Na liście opcji znajdzie się m.in. dokładany hardtop. Wcześniej, bo już w kwietniu z oferty Morgana znikną Aero SuperSports i Coupe.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Bentley Continental GT | Korekta idealna

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.