Salon Genewa 2015 | McLaren 675LT | Długi ogon

McLaren rozwija swoją gamę modelową. Nowe wersje powstają na bazie modelu 650S. Oto zapowiadany 675LT, czyli mocniejsze, lżejsze i dłuższe wcielenie brytyjskiego coupe

Nowy McLaren otrzymał symbol 675LT. Oznacza to, że poza zmianami stylistycznymi i aerodynamicznymi, które widać na jedynym zdjęciu tyłu, zostanie on wyposażony w silnik o mocy 675 KM, generujący 700 Nm momentu obrotowego. Taką ilość koni mechanicznych będzie w stanie wygenerować podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 3,8 litra.

Literki "LT" w nazwie są skrótem od wyrazów "Long Tail" i nawiązują do legendarnego McLarena F1 GTR Long Tail z 1997 roku, który powstał w celu homologacji wersji wyścigowej.

Przeprojektowany tył ma zapewnić nowemu dziełu brytyjskich inżynierów aż o 40 procent lepszy docisk tylnej osi w porównaniu do 650S. 675LT jest również lżejszy od 650S o około 100 kg. Dzięki temu nowa wersja jest o 0,1 sekundy szybsza w sprincie do setki. Potrwa to 2,9 sekundy, a 200 km/h pojawi się na liczniku po upływie 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Lepsze prowadzenie przy dużych prędkościach zapewnią także większe i dodatkowe lotki przedniego zderzak oraz wloty powietrza.

Nowy McLaren będzie dostępny w kolorach Chicane Grey, Delta Red, Silica White i Napier Green oraz w klasycznym dla marki kolorze pomarańczowym. We wnętrzu pojawią się karbonowe fotele obszyte Alcantarą. Poprawiono także system klimatyzacji i dotykowy ekran komputera pokładowego. Oficjalny debiut już 3 marca na genewskich targach.

ZOBACZ TAKŻE:

McLaren 650S Le Mans | Ku czci LeMans

Więcej o: