Oficjalnie sportowe Audi zostanie zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie. Producent opublikował już jednak pierwsze zdjęcia oraz informacje. W centralnym miejscu nie pojawi się już bazowa jednostka V8, jak u poprzednika. Podstawowym silnikiem będzie V10, które w wersji R8 Plus otrzyma dodatkową dawkę mocy.
Nowe R8 nie zaskakuje swoimi kształtami. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Zniknęły boczne panele montowane za drzwiami, przód ma więcej ostrych kształtów i nawiązuje do stylistyki modelu TT. Sportowe Audi dzieli sporo elementów z Lamborghini Huracan, ale stylistycznie znacznie się od niego różni.
Na obu osiach standardowo znajdą się 19-calowe felgi z oponami 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Opcjonalnie będą mogły to być 20-calowe obręcze z oponami o profilu 30 mm. Większe koła będą wymagane w momencie zamówienia ceramiczno-karbonowych tarcz hamulcowych.
Pierwsza generacja Audi R8Sportowe coupe dostępne będzie z silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 540 KM oraz 540 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki powinien trwać około 3,5 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się na wartości 323 km/h. Mocniejsza odmiana Plus dysponować będzie mocą 610 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Setkę osiągnie w 3,2 sekundy, 200 km/h w 9,9, a maksymalnie rozpędzi się do 330 km/h. Tym samym nowe R8 Plus jest najszybszym seryjnie produkowanym Audi w historii. Ogromna moc trafi oczywiście na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu quattro i 7-biegowej automatycznej skrzyni S tronic.
Nowością w palecie modelowej będzie Audi R8 e-tron, czyli wersja w pełni elektryczna. Moc jednostki to 340 kW, ale aż 920 Nm momentu obrotwego, który zapewni elektrycznemu sportowcowi osiągi na poziomie 3,9 sekundy w przypadku rozpędzenia się od 0 do 100 km/h. Auto będzie mogło przejechać do 450 kilometrów na jednym ładowaniu.
Nadwozie R8 zostało wykonane ze stopów aluminium i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu, że konstrukcja waży jedynie 200 kilogramów, całe auto waży 1555 kg.
W standardzie R8 otrzyma oczywiście pokładowy komputer MMI z systemem Audi drive select, czy w pełni LED-owe przednie reflektory. Za sporą dopłatą klient będzie mógł zamówić opcjonalne reflektory LED z laserowymi światłami drogowymi. Światła laserowe to przełom w oświetleniu samochodowym. Dają nawet 1000 razy więcej światła, niż LED-y. To znacznie więcej, niż potrzebują kierowcy. Na potrzeby świateł drogowych w nowym R8 będzie to dwukrotnie więcej, niż emitują LED-owe światła drogowe.
ZOBACZ TAKŻE: