Są firmy, które potrzebują samochodów dostawczych potrafiących sobie poradzić w trudnych warunkach. Niezależnie, czy jest to rozjeżdżone błoto dużej budowy, droga dojazdowa do kopalni odkrywkowej, czy region wysokogórski obfitujący zimą w opady śniegu, Vito 4x4 ma sobie radzić w takich warunkach lepiej, niż jego konkurenci z napędem jednej osi.
Vito otrzymało stały napęd obu osi. Centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment w stosunku 45:55, ale w ekstremalnych warunkach może dostarczyć do 70% momentu do jednej z osi. W razie gdyby okazało się to niewystarczające, bądź gdyby jedno z kół straciło przyczepność do gry wkroczy elektronika - system 4ETS - przyhamowując jedno z kół, bądź ograniczając moment obrotowy silnika. Koła nie są jednak hamowane do zera, przy jeździe w terenie albo na śniegu pewien poślizg zawsze jest niezbędny. 4ETS może rozpoznać charakter nawierzchni, bazując na pomiarach poślizgu kół, i automatycznie dobiera optymalną charakterystykę działania bez potrzeby uruchamiania specjalnych trybów.
W chwili premiery Vito 4x4 jest dostępne w topowej wersji 119 BlueTEC z najmocniejszą jednostką o pojemności 2,1 litra osiągającą 190 KM mocy i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie siły napędowej w nowym Vito 4x4 odpowiada przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus z konwerterem momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h model przyspiesza w ciągu 9,5 s (4x2: 9,0 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 199 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,4 l/100 km.
Mercedes-Benz Vito - Ogłoszenia
Nowe Vito 4x4 można zamawiać w wielu wariantach: jako Furgon, Mixto, Tourer Base, Tourer Pro oraz Tourer Select. Każdy z nich dostępny jest w trzech wersjach długości nadwozia oraz dwóch klasach wagowych: o DMC 2,8 lub 3,05 tony. Różnica w cenie względem wersji tylnonapędowej wynosi 17 200 zł.
ZOBACZ TAKŻE: