Silnik BMW M4 jest mocno obciążony cieplnie. Przekłada się to także na temperaturę powietrza wtłaczanego do cylindrów przez turbosprężarkę. Aby podnieść wydajność silnika, czyli zwiększyć moc i obniżyć spalanie BMW zastosowało niespotykany w samochodach seryjnych system chłodzenia. Podczas dużych obciążeń, gdy powietrze doładowywane staje się zbyt gorące, by intercooler był w stanie dostatecznie je schłodzić, do gry wkracza wtrysk wody. Jest on umieszczony w kolektorze dolotowym pomiędzy intercoolerem, a głowicą cylindrów.
Woda tankowana jest do 5-litrowego zbiornika umieszczonego pod podłogą bagażnika. Producent twierdzi, że podczas jazdy torowej zbiornik powinien być uzupełniany przy każdym tankowaniu paliwa, natomiast w wypadku jazdy po drogach publicznych powinien wystarczyć na ok. pięć tankowań.
Zaprezentowany w BMW M4 Moto GP układ dolotowy chłodzony wodą nie znajdzie szybkiej drogi do produkcji masowej, ale jest szansa, że zobaczymy go w BMW M4 GTS.
ZOBACZ TAKŻE: